Nagyra törő tervek és bővülő kínai kapcsolatok, melyeket éppen a márkaalapító család egyik tagja kritizált, igaz, nem sokáig: saját cégéből rúgták ki az egykori elnököt.
A Peugeot Exalt karosszériája hagyományos fényezésű és cápabőr borítású |
Le kellett mondania elnökhelyettesi posztjáról, mert nyilvánosan kritizálta a Peugeot és Citroën márkákat tömörítő PSA csoport és a kínai Dongfeng, valamint a francia állam összefonódását. A korábban még elnökként is dolgozó prominens családtag, Thierry Peugeot a márka függetlenségét féltette: a Les Echo című lapnak így nyilatkozott. „Liberális és erkölcsös kapitalista vagyok, a vállalkozás szabadságának szószólója, és úgy gondolom, hogy ha az állam bevásárolja magát a kétszáz éve magánkézben lévő vállalatba, akkor kötelességem felemelni a szavam.”
Ez jól hangzott, de külső segítség nélkül még nehezebb helyzetbe került volna a PSA csoport, melyben 14-14 százalékos tulajdonrészt szerzett a francia állam és az ugyancsak állami tulajdonú Dongfeng kínai autógyártó. Ezzel a Peugeot család tulajdonrésze 25,4 százalékról 14 százalékra csökkent és az örökösök elvesztették kettős szavazati jogukat az igazgatótanácsban. A megállapodás értelmében a hárommilliárd eurós tőkeemeléshez a francia állam és a Dongfeng 800-800 millió euróval járult hozzá.