galéria megtekintése

Karikák háborúja: Az ébredő méherő

0 komment


Boros Jenő

Azzal, hogy új telephelyének Magyarország helyett Szlovákiát választotta a Jaguar Land Rover, az eddiginél is jobban felértékelődnek a győri és kecskeméti gyártóbázissal rendelkező német prémium márkák idehaza.

Az indiai tulajdonú és eddig csak az Egyesült Királyságban termelő JLR döntésének bejelentése előtt egy nappal fogadta az Audi Hungária október elsején kinevezett ügyvezető igazgatóját a magyar miniszterelnök. Az egyórás bemutatkozó tárgyaláson Orbán Viktor arra kérte Peter Kösslert, hogy a jövőbeni Audi-fejlesztéseknél kellő súllyal képviselje Magyarországot a konszernen belül.

Peter Kössler, az új győri ügyvezető igazgató Fotók: Gyártó és szerző
Peter Kössler, az új győri ügyvezető igazgató Fotók: Gyártó és szerző

Nem véletlenül fogalmazott így, mert a gyárvezetésben az anyacégnél is elnökcsere volt: a dízelbotrány miatt lemondott VW-konszern elnök-vezérigazgatója, Martin Winternkorn magyar gyökerei miatt is sokat tett az Audi Győrbe településéért és a beruházás folyamatos bővítéséért.

 

Az új ügyvezető igazgató, Peter Kössler a Népszabadságnak is megerősítette, hogy az idei 32 milliárd forintos beruházás után jövőre is további bővítések várhatók Győrben. Egyértelműen utalt arra, hogy korábbi munkahelyén, Ingolstadtban a járműgyártás dominált, és nem véletlen, hogy Győrbe kerülve az ­Audi Hungária lett az A3-as kompetencia centruma, amely felel a kínai és brazíliai üzemek termékfejlesztéséért is.

Arra a kérdésre, hogy merre bővül majd a modellcsalád, az ügyvezető elmondta, hogy a piaci igényeknek megfelelően állítják sorozatgyártásra tanulmányautóikat, ami azt jelenti, hogy esély van a TT Sportback és Offroad változatok győri gyártására.

Audi TT Sportback és Crossover tanulmánymodell
Audi TT Sportback és Crossover tanulmánymodell

Arra a kérdésre, hogy változik-e az Audinál a dízel-benzines arány, Peter Kössler egyértelműen azt válaszolta, hogy ebben a piac, tehát a vásárlói igények, vagyis a rendelések a meghatározók. Azt is elmondta, hogy az autógyár felfutásával a következő években nagyon pozitív lesz a járműipar jövője Győrben.

Nem tekinti visszalépésnek, hogy a konszern központjából Győrbe került, mert ott nyolc éven át egy gyárat vezetett, itt pedig egy komplett vállalatot, amelynek része a világ legnagyobb motorgyára és egy felfejlődő autógyár, aminek beruházását felügyelőbizottsági tagként is támogatta Ingolstadtban.

Autómárkás prémium méz
Autómárkás prémium méz

Győrben eddig közel harmincmillió motor és nyolcszázezer ­autó készült, decemberben egy új terméket, a négykarikás címkés, paprikás prémium mézet mutatott be az új főnök, aki azért kiemelte, hogy az Audi Hungária nem ebben a műfajban akar a legnagyobb lenni, de a méhek védelmében győri iskolákkal kocsányos tölgyeket ültettek.

Az ingolstadti születésű Peter Kössler 1986-ban kezdett az Audinál, 2007-től gyárvezető, 2009-től a felügyelőbizottság tagja. A vacsorabeszélgetésnél kiderült, hogy első autója egy tizenkét éves és 36 lóerős, piros színű Bogár volt, mostanában 310 lóerős Audi TTS-sel jár, szívesen hallgat rockzenét, kedveli a bort, és kedvenc sportja a jéghoki. Elődjével ellentétben nem Ausztriában, hanem Győrben lakik, és intenzíven tanul magyarul, mert szerinte megtiszteltetés is a helyiek nyelvén beszélni.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.