Hódítanak a tehetősebb vevők hülyítésére kreált autók, ezért a prémiummárkák újabb és újabb kategóriákat találnak ki. Így született meg a terepjáró, kupé és kombi keresztezésével megalkotott SUV, SAV meg crossover. Pedig lehett klasszikus modellel is vevőt és trófeát nyerni.
Nem feltétlenül kell követni egyes márkák újító dühét, és a vevők meghódítására fejlesztett extrém autók helyett lehetne a hagyományos modellek gyártására is koncentrálni. Bár a hetvenes évek sportkocsijait gyártó brit márkák eltűntek, de a japánok felismerték, hogy nem a kategóriával volt baj, hanem a fejlesztésekkel, így nekik sikerült feléleszteni a klasszikus műfajt. A Mazda például annyira eltalálta a vágyakat és igényeket, hogy 1989 óta uralja ebben a szegmensben a piacot, és rekorder a roadsterek gyártásában.
Mazda-győzelem New Yorkban Kevin Hagen / Reuters |
A Mazda a globális piacon MX5-ös jelzéssel, a hazai japán vevőkörnek Miata néven forgalmazza kétüléses sportkocsiját, amely már egymillió darabnál jár. A fejlesztőknek más is okot ad a büszkeségre. Néhány órával az után, hogy a héten látogatható New York-i Nemzetközi Autóshow-n bemutatták a nyitható kemény tetős RF változatot, a modell újabb hírrel került fókuszba: a Mazda negyedik generációs MX5-öse kapta a Világ év autója és autódizájnja címet.