galéria megtekintése

Megint kapható kétmillió forintnál olcsóbban új autó

6 komment


Boros Jenő

Ahogy a kínaiak, úgy az oroszok is exportoffenzívával próbálják életben tartani egyre kevésbé kihasznált autóipari kapacitásaikat, melyek messze meghaladják a csökkenő belső piaci igényeket.

Évtizedes szünet után új modellekkel és stratégiával akar visszatérni a nyugat-európai piacra is az orosz AvtoVAZ, melynek európai értékesítési igazgatója, Fred van Pooten az első hídfőállás, a budapesti márkaszalon megnyitóján elmondta: Magyarország lesz a referencia az európai terjeszkedési programban. Arról még nincs döntés, hogy mi lesz a következő európai állomás, de Maria Vola, az európai piacfejlesz­tési és exportrészleg vezetője lapunknak elmondta, hogy Németország és Lengyelország a legfőbb esélyes. Szüksége is van az exportra az AvtoVAZ-nak, mert az orosz piacon idén eladott 246 ezer Lada harminc százalékkal marad el a tavalyi darabszámtól.

Új autót mindenkinek – így hirdeti modelljeit a magyar piacra visszatért Lada, mely a Granta Sedánt kínálja versenyképes áron. Kétmillió forintnál olcsóbbakból 2003-ban még huszonkettő volt itthon, tíz éve a mezőny nyolc márka tizenhat modelljéből állt, tavaly pedig már egy sem volt. Így a versenyképes szó értelmét is veszti, hiszen napjainkban az orosz modell az egyetlen, melyet kétmillió forintnál kevesebbért meg lehet venni. Legalábbis az újak mezőnyében.

Ráadásul egyáltalán nem fapados modell a legolcsóbb ­Lada sem, de azt azért hozzá kell tenni, hogy a gazdagabb felszereltségű és légkondicionálós, valamint tíz lóerővel nagyobb teljesítményű (96 LE) benzinmotorral szerelt változat már 2,449 millió forintba kerül. Van még a kínálatban ferde ­hátú Kalina 2,2 milliónál kevesebbért és kombi 2,349 millió forintért. Ezzel a kínálattal saját családjából kapott versenytársat a világszerte egyre sikeresebb Dacia, mely egyébként ugyanannak a Renault-Nissan Alliance-csoportnak tagja, mint a Ladát is gyártó AvtoVAZ.

 
Ki ül majd bele? Az első teljes évben, 2016-ban ezer orosz személyautó és terepjáró eladását tervezi a magyar importőr
A szerző felvétele

A tizenhárom márkát forgalmazó és immár az orosz márka importőreként is működő Duna Autó cégcsoport alapítója és tulajdonosa, ­Ormos István szerint történelmi lépés a szalonnyitó, hiszen „márkák jönnek és mennek, de a Lada örök, mert sokaknál volt családtag, életünk része, az enyémé biztosan. Mert abban a korszakban nőttem fel, amikor ez a márka dominált."

Ami biztos, hogy sokan kötődnek érzelmileg a márkához, nem véletlenül, hiszen összesen 660 ezer Zsiguli és Lada kapott egykor magyar rendszámot. A kötődés mellett az elkötelezettség volt az egyik motiváció a magyarországi forgalmazás újraindításában, és fontos szempont volt a leendő márkakereskedők kiválasztásánál is. Eddig kilencen kapták meg a Ladák forgalmazási jogát, pedig száznál többen jelentkeztek, és ahogy Markó Zoltán márkaigazgató lapunknak elmondta: csak tapasztalt és megbízható múltú dílerek jöhettek szóba, már csak azért is, mert az orosz márka nagy hangsúlyt fektet a minőségre, hiszen minden modelljére öt év és százezer kilométernyi általános, valamint hat év átrozsdásodás elleni garanciát kínál, ami reálissá teszi az évi ezerdarabos értékesítési tervet.

Az első újkori Ladát tegnap adták át a debreceni kereskedésben: a zöld 4×4 modellt 1977-től Nivaként forgalmazták, ám ezt a nevet már csak az orosz piacra Togliattiban gyártott Chevy sportterepjárók használhatják. A napokban indult az X-Ray sorozatgyártása Izsevszkben, ez és a Vesta többi változata jövőre érkezik a magyar piacra, de az AvtoVAZ ígéri, hogy akár az 1972-es modellekhez is szállít alkatrészeket. Nem kis piacot jelent ez, mert ugyan alaposan megritkult az 1985-ben közel félmilliós, tíz éve negyedmilliós állomány, de a KSH adatai szerint még mindig hetvenezernél több Lada szerepel a nyilvántartásban, többnyire vidéken, a márka átlagkora jelenleg 27 év.

Negyvenéves kocka

Minden típus megtalálható a Hasznaltauto.hu 423 darabos Lada- és Zsiguli-kínálatában, melyben akad negyvenezer forintos Samara is. A Veterán Autó és Motor magazin hirdetései között 1,2 millió forintos áron szerepel egy első szériás 1200-es első tulajdonostól és 17,6 ezer kilo­méterrel. Másfél millióért kínálják az 1971-ben gyártott és 87 ezres alvázszámú Zsigulit, mely szintén minősített OT-veterán vizsgás.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.