galéria megtekintése

Itt az ötödik győri karika

2 komment


Boros Jenő

Magyarországra telepíti az Audi jövőre Q3-as sportterepjárójának gyártását, így a márka öt modellje is „hungarikum" lesz. A Suzuki és a Mercedes is teljes kapacitáson pörög, ez a számokon is meglátszik.

Öröm, ha egy beruházó Magyarországot választja, különösen, ha autó­ipari befektetéssel érkezik, mert az nemcsak attraktív terméket jelent, de jellemzően látványosan hat a gazdaságra és a foglalkoztatottságra. A pozitív értékelést a statisztikák is visszaigazolják, egyre gyorsabban nő a termelés, hamarosan kerek számokat ünnepelhetnek a hazai gyártású négykerekűek. A néhány éve megkezdett termelés felpörgésével hamarosan elérik teljes kapacitásukat a magyar telephelyek. A kecskeméti Mercedesnél februárban gördült le a félmilliomodik autó, a szűk körű eseményen részt vett Orbán Viktor miniszterelnök, aki tárgyalásokat is folytatott a további fejlesztésekről.

Tavaly a hazai autóipar története során először átlépte a félmilliós darabszámot, és a növekedés kitart. Az előrejelzések szerint idén 550 ezer jármű hajthat ki a gyárakból. A három nagy – az Audi, a Mercedes és a Suzuki – kapacitása kiépült, már csak annak kell drukkolni, hogy modelljeik sikeresek legyenek a piacon.

A magyar feldolgozóipari kibocsátás több mint 30 százaléka származik az autóiparból, vagyis a magyar gazdaságot és exportot ez a szektor hajtja. Beszállítóival együtt 144 ezer ember dolgozik az ágazatban, a legnagyobb foglalkoztató a 13 ezer munkatársat számláló Audi, tízezren dolgoznak a Bosch telephelyein, a Continentalnak Magyarországon hétezer alkalmazottja van.

 

Mindhárom gyár működtet kutatási és fejlesztési központokat is: Budapesten, Győrben, Miskolcon és Veszprémben kétezernél több mérnök foglalkozik belső égésű motorok és villanyautók, valamint hibridtechnológiák fejlesztésével. Magyarország a Bosch globális kutatás-fejlesztési hálózatának fontos része, a cég három helyszínen foglalkoztat 1500 mérnököt, miközben az elmúlt öt évben megduplázta k+f kiadásait, ami 2014-ben 24 milliárd forintot jelentett. A Continental Automotive Hungary 1600 főt foglalkoztató budapesti gyárában felfutóban van az automatizált vezetési rendszerek és részegységeiknek gyártása, amelyeknek fejlesztésében hazai mérnökök is részt vettek.

Közben az itt gyártott termékek választéka is bővül, fiatalodik: idén kisebb arcplasztikán esik át a Mercedes CLA és a Suzuki S-Cross, Győrben pedig teljesen új modell gyártását készítik elő. A német konszern globális átstrukturálásának eredményeként az eddig Brüsszelben gyártott Audi A1 modell a jövőben a spanyol Seat-gyárban, Martorellben készül, a győri Audi Hungaria pedig átveszi az ez idáig Spanyolországban gyártott Q3 sportterepjárót. Így a magyar telephelyen már öt modell készül jövőre: az Audi A3 Limou­sine, az A3 Cabriolet, valamint a hungarikumnak számító TT Coupé és Roadster után 2017-től a Q3-as is Made in Hungary jelzést kap.

A világ legnagyobb motorgyárában tavaly kétmilliónál több benzines és dízel készült. Az Audi Hungária terméke a genfi szalonon márciusban bemutatásra kerülő RS3-as és Plus változat, valamint a TT RS Plus, melyet 367, illetve 400 lóerős teljesítményű győri motor hajt.

A hazai járműipar külföldi elismertségét jelzi, hogy a szentgotthárdi Opel korábbi igazgatóját, Solt Tamást nevezték ki a General Motors ausztriai Aspernben működő motor- és sebességváltógyárának élére, de az is dicséret, hogy a legújabb GT-modellt is szentgotthárdi turbómotor hajtja.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.