Magyarországra telepíti az Audi jövőre Q3-as sportterepjárójának gyártását, így a márka öt modellje is „hungarikum" lesz. A Suzuki és a Mercedes is teljes kapacitáson pörög, ez a számokon is meglátszik.
Öröm, ha egy beruházó Magyarországot választja, különösen, ha autóipari befektetéssel érkezik, mert az nemcsak attraktív terméket jelent, de jellemzően látványosan hat a gazdaságra és a foglalkoztatottságra. A pozitív értékelést a statisztikák is visszaigazolják, egyre gyorsabban nő a termelés, hamarosan kerek számokat ünnepelhetnek a hazai gyártású négykerekűek. A néhány éve megkezdett termelés felpörgésével hamarosan elérik teljes kapacitásukat a magyar telephelyek. A kecskeméti Mercedesnél februárban gördült le a félmilliomodik autó, a szűk körű eseményen részt vett Orbán Viktor miniszterelnök, aki tárgyalásokat is folytatott a további fejlesztésekről.
Tavaly a hazai autóipar története során először átlépte a félmilliós darabszámot, és a növekedés kitart. Az előrejelzések szerint idén 550 ezer jármű hajthat ki a gyárakból. A három nagy – az Audi, a Mercedes és a Suzuki – kapacitása kiépült, már csak annak kell drukkolni, hogy modelljeik sikeresek legyenek a piacon.
A magyar feldolgozóipari kibocsátás több mint 30 százaléka származik az autóiparból, vagyis a magyar gazdaságot és exportot ez a szektor hajtja. Beszállítóival együtt 144 ezer ember dolgozik az ágazatban, a legnagyobb foglalkoztató a 13 ezer munkatársat számláló Audi, tízezren dolgoznak a Bosch telephelyein, a Continentalnak Magyarországon hétezer alkalmazottja van.