A károsanyag-kibocsátási botrány után sokan temették a dízelt, és bár csökkent valamelyest az eladások aránya, a megrendelések alig estek vissza. A VW-nél más trendet várhattak, hiszen az érintett motorok forgalmazását több piacon is felfüggesztették. Az viszont már az elmúlt két hónapban érezhető volt, hogy visszaestek a német márka eladásai, az USA-ban decemberben 9 százalékkal, januárban 14,6 százalékkal, Németországban 8,8 százalékkal.
Nem véletlenül váltott stratégiát a konszern, és ha némi késéssel is, de meghirdette olcsó és családi méretű népvillanyautójának programját, miközben reklámjaiban is jelentős változás történt. A februárban indult reklámkampány célja a bizalom és az értékesítési veszteség helyreállítása. Ezt tükrözik a mozik, melyekben korábban az autó, a dizájn és főleg a technológia volt fókuszban, idén pedig az emberek és a velük való kapcsolat van a középpontban, nyilatkozta Jürgen Stackmann, a Volkswagen személyautók értékesítési vezetője. A döntés szerint a világon nagyon sok ember emlékei kapcsolódnak a márkához, hiszen a Volkswagen hosszú ideje része az életüknek. És ezt a film is visszaadja: az első kockákon a klasszikus Bogár látható, és míg az autóban ülő gyerek felnőtté válik, elhajtanak mellette a német márka elmúlt évtizedekben bemutatott emlékezetes modelljei. A legfeltűnőbb reklámjairól a cég elhagyja a korábban használt Das Auto szlogent.
Világszerte 11 millió VW AG-hez tartozó autó érintett a visszahívási és rendkívüli szervizellenőrzési akcióban, az eddigi kommunikációkból az derült ki, hogy az USA-ban eladott autók tulajdonosai számíthatnak gálánsabb kárpótlásra. Hála az NHSTA szigorú előírásainak és a kemény fogyasztóvédelmi előírásoknak, a 600 ezer amerikai tulajdonosa többféle megoldás közül választhat: javítás és/vagy készpénz, autó újra cserélése, vagy akár a jármű visszavásárlása. Ezekről a lehetőségekről Ken Feiberg, a kárpótlási alap vezetője nyilatkozott a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak.