A rendszer küldetése, hogy segítsen a bajban, ám balesetmentes közlekedés esetén van mit „mondania” az autó sofőrjének.
Lakatlan terület, ritkás forgalom, a kukoricásban összetört autó motorja még jár, de a borulás után reflektorai már nem világítanak, így az úton közlekedők nem látják sem a roncsot, sem beszorult utasait. Mobiltelefon általában van minden autóban, ám az már nem biztos, hogy a sérültek képesek használni, és ha mégis tárcsázzák a 112-t, nem biztos, hogy pontosan meg tudják határozni a helyszínt. Ennél is rosszabb, ha eszméletlen a vezető és a többi utas. Ilyenkor segíthet az automata segélyhívó, amely 1997-es bemutatása óta az amerikai autókban már általánossá vált. A rendszer a légzsákok működésekor automatikusan riasztja a mentőket, akik navigációs adatok alapján gyorsan és pontosan tudják azonosítani helyszínt, majd küldik a segítséget, ami különösen akkor fontos, ha a sérült nem képes elmagyarázni, hogy hol is történt a baleset. Ez egyébként olykor még a segítségükre sietőknek sem mindig sikerül.
Csak indokolt esetben küldi el bárhová az autó koordinátáit Fotó: Axel Wierdemann |
2018 márciusától már minden új autót csak ilyennel szabad forgalomba hozni; az EU-ban eCall (emergency call) néven ismert berendezés már napjainkban is több modellben megtalálható, ám még nem mindenütt működik.