Tizenhat különböző praktikus tanácsot találtam kedd délután a Tanítanék Mozgalom honlapján arról, „Hogyan demonstráljunk március 30-án?" A kedvencem az, hogy „héliumos lufikban küldjük »fel« a 12 pontot, hogy minél több helyre eljuthasson". Ez a maga szellemességében mutatja, milyen ma a kommunikáció a magyarság szolgálatára szerződött kormány és a tanártársadalom között. Szépségdíjas még az ötforintosgyűjtés („Adna ön is egy ötöst?"), így téve mérhetővé az akció közösségi támogatottságát, valamint a kockáspapír-osztogatás. Ezt nem röpdolgozat-íratás céljával tervezik, hanem hogy mindenki kiírhassa magából, ami a szívét nyomja.
Ami engem illet, kockás ingben töltöm a szerdai napot, és nagyon szurkolok a tanároknak, hogy legyen észrevehető, amit csinálnak.
Tagadhatatlan, hogy a demonstrációt ennél szerencsétlenebb időpontra nem is tűzhették volna ki: a tavaszi szünetet követő első tanítási óra előtt viszonylag kevés ideje van egy tantestületnek az álláspontok összevetésére, a lehetőségek tisztázására, a várható reakciók mérlegelésére. Ennek fényében azt is csak találgathatjuk, a másfélszáz iskola, amely kedd délutánig jelezte csatlakozását a szervezőknek, valójában mennyi.