Olvasom a 444-en, hogy Donald Trump kampánya középpontjába helyezi a közösségi médiát a Twittertől a Facebookon át az Instagramig. Önmagát a 140 karakterek Hemingwayének tartja, és állítja, hogy ez a megannyi fórum olyan, mintha lenne egy újságja, csak a veszteségek nélkül. Trump legszívesebben lezárná az Egyesült Államok határait a muszlimok elől, az itthoni jobboldali sajtó issza szavait.
A pápa a Szent Péter-bazilika lodzsájáról mondta el hagyományos karácsonyi beszédét, amelyet tízezrek hallgattak. Ferenc kérte Istent, hogy jutalmazza meg azokat az embereket és államokat, amelyek számos bevándorlót és menekültet segítenek és befogadnak. Ferenc – kormányunk szózatait logikusan továbbfűzve – nyilván a liberálisok nyomása alatt áll, zavarba hozza még a hazai klérust is.
Messzire hangzik a Szent Péter-bazilika lodzsájáról elmondott beszéd, de más sebességgel terjed a Twitter és megannyi társa, ahol Deutsch Tamás már régóta hangoztatja, hogy megengedhető a lazább stílus, s ezeken a felületeken hiba mindent komolyan venni, simán elereszthető tehát némi lódítás, csúsztatás, miegyéb. Egyesek szerint egyre inkább errefelé tolódik a nyilvánosság, a világhálón fog kulminálódni a választási harc, a kérdés csak az, hogy a valós tapasztalatokat mennyire lesz képes tromfolni a tömör, hatásos szöveg, a leegyszerűsítés művészete.