galéria megtekintése

Taxismentés

2 komment

A szerk.

Ha valaki emlékszik olyan esetre, amikor a kormány (bármelyik) belenyúlt a taxizás szabályaiba, és a taxisok jól jöttek ki belőle, elevenítse föl nekünk, a legjobb találatért akár ingyenes Uber-utazás is járhat.

A múltidézés nem öncélú: a mai taxihelyzet nem érthető meg a rendszerváltás kori állami hozzáállás ismerete nélkül. „Tud vezetni? Van autója? Akkor taxizzon!” – tízezreknek mondták ezt a nyolcvanas évek legvégén, sok ezren meg is fogadták a munkaügyi hivataltól kapott tanácsot.

Az Antall-kabinet saját hatalmába vetett hitét megrendítő taxisblokád után viszont alaposan megregulázták és megdrágították a szolgáltatást – azóta nem a szabadság szinonimája a taxizás. Legen­dásan nagy adminisztratív és anyagi terhek alatt nyög az iparág. Később, amikor Ferihegyen már nemcsak az utasforgalmat zavarta, de az üzletet is ellehetetlenítette a taxisok hiénázása, megint az állami szervek léptek: a hiénák maradtak, de tovább drágult a reptéri taxi, és szolgáltatók sora szorult ki belőle.

 

Elérkezett 2013 és vele az egyenár, a kötelező sárga matrica meg a többi értelmetlenség: akit a munkája rendszeres taxihasználatra ítél (mint például az újságírót), annyit tapasztalhatott belőle, hogy ismét többet kell fizetni ugyanazért a káeurópai színvonalért. Ha tehát mi most taxizásból élnénk, remegő térddel hallgatnánk a fideszes Tuzson Bencét arról, hogy az Uberrel szemben a taxisoknak van igazuk, és szabályozási eszközökkel fogják megoldani a problémájukat: negyedszázados tapasztalat mondatja velünk, hogy megint a bérsofőrök (meg az utasok) fognak ráfaragni. 

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.