Az Iszlám Állam (ISIS) terrorszervezetnek (nevének) magyarországi „áldozata” is lehet: Isisnek, az egyik legismertebb egyiptomi istennőnek ugyanis jelentős szentélye van Szombathelyen, több intézmény, cég, civil szervezet is róla nevezte el önmagát. A Szombathelyről Budapestre közlekedő egyik intercity szerelvényt is Isisnek hívják, de a MÁV már korábban jelezte, hogy a terrorista állammal való névegyezés miatt tervezi a vonat átkeresztelését.
Szombathely érintett intézményei, vállalkozásai fontolgatják, megőrizzék-e a márkanevükké vált Isist vagy váltsanak. Van köztük – egyebek mellett – galéria, patika, fogászat, szépségfarm, de az egyiptomi istennő az ország más tájain működő vállalkozásokat is megihletett. Szombathely nyugat.hu portálja most közvélemény-kutatást indított az általa hisztériának nevezett névváltoztatási szándékokról.
A nemzetközi példák azt mutatják, hogy a kereskedelemben a termékek névadójának, áruvédjegyének elfogadottsága, presztízse lényegesen befolyásolja az áru forgalomképességét. A legátlagosabb parfüm vagy ruhadarab is jól eladható egy híresség nevével. A kérdés ebben az esetben az, mennyire érdekli a magyar vevőt, hogy az egyetemes emberi normákat súlyosan sértő, terrorista szervezetet ugyanazon néven említik, mint a kedvenc termékét? Az Index egy cikkében említi, hogy a belga Isis csokoládé gyártója gyorsan megszabadult a névtől, mert zuhanni kezdtek az eladásai. Pedig a vásárlók többsége nyilván tudta: csupán véletlen névazonosságról van szó.