Inkább szakmailag, semmint emberileg prodomóznám ide, hogy tartalomgyártási szempontból a karácsonyi ünnepi időszak különös kihívásokat jelent. Számunkra. Tekintetünkben. A legeklatánsabb tipikus példája ennek, hogy mást ne mondjak. Ennek kapcsán példaértékűek lehetnek az audiovizuális médiák, különös tekintettel a televíziók, azon belül is elsődlegesen a televíziós hírműsorok, avagy úgynevezett híradók. A híradószerkesztők számára a karácsonyt közvetlenül megelőző adventi időszak mindig is különösen gazdag tárházát nyújtotta a lehető legkülönfélébb, mélyen emberi témák feldolgozásának tekintetében.
Jó magam in concreto tucatnyi televíziós csatorna legalább kéttucatnyi televíziós hírműsorát tekintettem meg szakmai szemmel, különösképpen fókuszálva a karácsonyi készülődés, azon belül is legfőképpen a karácsonyfa-vásárlás tematizálására. Nem kellett csalódnom. Két tucat televíziós hírműsorban sacc per kábé uszkve két tucat tematizálást tekintettem meg a fent említett karácsonyfa-központú megközelítéssel.
A kéttucatnyi híranyag egyenként is felvonultatta a híradókészítés minden csínját-bínját, savátborsát, szakmai szépségét és árnyoldalait. Volt műsorvezetői kommentár, megszólaló, utca embere és szakértő (karácsonyfa-forgalmazók országos szövetsége, fenyőkamara és a többi), helyszíni képanyag, ahogy kell. Az alábbi információkat sikerült összegyűjtenem az összesen több mint egyórányi híradásokból: