Kilógnak a sorból, mert őrültségeket csinálnak. Larry Page, a Google társalapítója így írta le a Sergey Brinnel közös cégüket, amelyet tizenhét évvel ezelőtt azért hoztak létre, hogy optimális keresést biztosítsanak az interneten. Ami valaha különösként indult, az ma a mindennapok része. Ha valamit tudni akar vagy valakit keres a világ, „guglizik”. Pár másodperc pötyögés a billentyűzeten és ismeretlenekből ismerős lesz. Miközben a Google kaput nyit a világra, összerántja, összeszűkíti azt.
A Google nem garázscégként indult, mint annyi más sikertörténet a kaliforniai Szilícium-völgyben. Viszont a Microsofthoz vagy az Apple-höz hasonlóan globális óriássá nőtte ki magát. Vagy inkább óriási vegyesbolttá, hipermarketté, amelynek tulajdonosai és eladói már rég nem csak a világhálós keresőmotorokkal keresnek pénzt. A kínálatban szerepel navigációs program, mobiltelefonokból ismert operációs rendszer, önjáró autókat fejlesztő vállalkozás és a híres videomegosztó. Egészségügyi ágazatuk kutatói élethosszabbító eljárásokon dolgoznak. Például a cukorbetegek vércukorszintjét rendszeresen mérő kontaktlencse kifejlesztésén.
Szóval, a Google itt él velünk, a nappaliban, a fürdőszobában, a hálóban és előbb-utóbb a garázsban is. S még tovább, még beljebb akar nyomulni, még több ügyfelet szerezni. Még nagyobb profitot elérni. A vegyesbolt egy generáció alatt akkora mérteket öltött, hogy már áttekinteni sem lehet. Nos, jöjjön akkor egy fedél, egy konszern. Ami azért nagy szabadságot biztosít az egyes leányvállalatoknak. S több mint találóan Alphabetnek, azaz Ábécének neveznek. Mert a huszonegyedik században ebben a betűrendben van a tudás, ebben van az áru. Meg a hatalom.