Kétfajta siker létezik ma Magyarországon: a köznapi és a fideszes. Ez utóbbi fő jellemzője, hogy főleg a papíron és a műsorfolyamban – elsősorban propagandaújságok papírján és köztévék, rádiók híreiben – létezik.
Ennek a példája a kiskereskedelemben elért „siker”. Papíron tény, hogy az első negyedévben 4,7 százalékkal bővült a fogyasztás hazánkban. Fogadjuk el ezt az adatot annyinak, amennyit mond. Annál is inkább, mivel ha a KSH oldalán eldugott területi adatokat is kielemezzük, kiderül, hogy a fogyasztásnövekedést szinte kizárólag a főváros tehetősebb lakói hozták össze, akik az első negyedévben nyakra-főre vásároltak bútort, elektromos berendezést, iparcikket, összesen 18 százalékkal többet, mint tavaly.
A lakosság döntő többségét adó vidék-Magyarország zöme ellenben az év elejére még inkább leszakadt, az ott élők átlagosan két-három százalékkal vették vissza a vásárlásaikat. Számukra a siker legfeljebb már csak az, amit Orbán is egyre gyakrabban emleget: ne a gazdasági eredményeket nézzük (nincsenek is), hanem azt, hogy itt legalább biztonság van, amit természetesen ő, Orbán szavatol.