galéria megtekintése

Parancs

3 komment

A szerk.

Sokan még mindig hiszik, hogy a magyar ember előnnyel indul neki az életnek, mert álmából felkeltve is tudja, mikor hirdették ki az augsburgi vallásbékét.

A kormány oktatáspolitikusai is azt gondolják, hogy a bemagolt tudás jobban hasznosítható a XXI. században, mint az önálló gondolkodás képessége. Így lehet, hogy informatikaórán a gyerekek azt tanulják, mikor jelent meg a Commodore 64, és hogyan fejlődött az Intel processzora az évek alatt. És utána ebből a „tudásból" természetesen dolgozatot írhatnak.

Ahogy lapunk mai számában olvasható, a tanítási idő huszadát sem teszi ki az informatikai oktatás, és még a szűkre szabott keretet is kitölti a felesleges információk erőltetése. Holott a programozás épp olyan, mint az idegen nyelv: korán kell elkezdeni, hogy a logikája beépüljön. Itt viszont még szavakat sem kell nagyon tanulni.

 

Az iskolákban azt kéne átadni, hogyan lehet egy-egy problémát úgy kielemezni, hogy a megfelelő kérdések feltevésével a válasz kiszámolását már a gépre lehessen bízni.

Ha nem a jelen népszerűségét, hanem a jövőt akarná megnyerni az oktatási kormányzat, nem a mindennapi testnevelés bevezetésére lenne büszke, hanem az informatikai óraszám jelentős emelésére fókuszálna.

Közelíthetne hozzá szokása szerint anyagiasan: a programozás kitanulása olyan munkapiaci előnyöket jelent, amelyből az egész ország profitálna. Vagy nézhetné szentimentálisan: míg a testnevelés során parancsokat kell végrehajtani, az informatikában parancsokat kell osztani. Büszke emberhez utóbbi jobban áll.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.