Képzeljük el azt a Mercedest vagy BMW-t, amit sebességváltó, ablaktörlő meg index nélkül hoznak forgalomba. Amikor pedig az autósok a vásárlás után felháborodnak, azt mondják nekik, bocs, ez még csak tesztüzem, a hibákat kijavítjuk.
Ez jutott eszembe arról, hogy a Fidesz felkapta a tesztüzemes gépházzajszöveget, amelyet Európa Magyar Orákuluma (EMO) ejtett el az év elején, amikor a nagy sietségben még boldog új évet sem kívánt a magyar népnek. Orbán úr az útdíj botrányos bevezetése nyomán volt kénytelen kiadni a parancsot a korrekcióra. Előtte még az volt az utasítás, hogy nem engedünk, bevezetjük, slussz.
Aztán a parádés gyorsaságú „társadalmi” egyeztetés után, amely oda futott ki, hogy Hende és Szita urak kijárásait „részben” akceptálva mérsékelték a Szombathely és Kaposvár környéki utak díjasítását. Az Egyeztetés Nélküli Ötletszerű Döntéseket (ENÖD) Fónagy úr, a vasúti szárnyvonalak egykori védőszentje koordinálta (tényleg, azokat miért nem állították vissza?). Most, hogy Wittinghoff Tamás, a 20 milliárdos költségvetésű Budaörs polgármestere kapott tőle egy félórát, az államtitkár újra elmondhatja, hogy az agglomeráció települései lelkesen támogatják az útdíjat. És a látszatkorrekció után – melynek során 95 százalék maradt a régiben – a kormány hátradőlhet. Ezt is lenyomták az ország torkán.