galéria megtekintése

Országos tesztüzem

Az írás a Népszabadság
2015. 01. 26. számában
jelent meg.


Rab László
Népszabadság

Képzeljük el azt a Mercedest vagy BMW-t, amit sebességváltó, ablaktörlő meg index nélkül hoznak forgalomba. Amikor pedig az autósok a vásárlás után felháborodnak, azt mondják nekik, bocs, ez még csak tesztüzem, a hibákat kijavítjuk.

Ez jutott eszembe arról, hogy a Fidesz felkapta a tesztüzemes gépházzajszöveget, amelyet Európa Magyar Orákuluma (EMO) ejtett el az év elején, amikor a nagy sietségben még boldog új évet sem kívánt a magyar népnek. Orbán úr az útdíj botrányos bevezetése nyomán volt kénytelen kiadni a parancsot a korrekcióra. Előtte még az volt az utasítás, hogy nem engedünk, bevezetjük, slussz.

Aztán a parádés gyorsaságú „társadalmi” egyeztetés után, amely oda futott ki, hogy Hende és Szita urak kijárásait „részben” akceptálva mérsékelték a Szombathely és Kaposvár környéki utak díjasítását. Az Egyeztetés Nélküli Ötletszerű Döntéseket (ENÖD) Fónagy úr, a vasúti szárnyvonalak egykori védőszentje koordinálta (tényleg, azokat miért nem állították vissza?). Most, hogy Wittinghoff Tamás, a 20 milliárdos költségvetésű Budaörs polgármestere kapott tőle egy félórát, az államtitkár újra elmondhatja, hogy az agglomeráció települései lelkesen támogatják az útdíjat. És a látszatkorrekció után – melynek során 95 százalék maradt a régiben – a kormány hátradőlhet. Ezt is lenyomták az ország torkán.

 

Szerencsére bekapcsolódott az útdíjharcba az oktatásügyben évek óta tesztüzemmódban kísérletező Balog úr is. A humán miniszternek a bírságokkal szankcionált januári bevezetés után jutott eszébe, hogy a mozgássérülteknek és a nagycsaládosoknak talán kedvezményt lehetne kicsikarni.

Talán csak azon tűnődik néhány kételyhez szokott polgártársunk, mi a franctól gépházzaj az, amikor nem tesznek a motorba fogaskereket.

Tesztüzemmódban vezették be a szép nevű EKÁER-t is (Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer), törvénygombot adtak hozzá a parlamentben, de valószínűleg az se érti a végrehajtási utasítást, aki írta. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (meg a parlagfüvet helikopterről monitorozó Nébih) jó egy hónapja nem tudja elmagyarázni, hogy s mint fogják az elképesztő ötletekkel teletűzdelt, szinte megálmodása pillanatában bevezetett jogszabállyal az áfacsalásokat meggátolni.

A gazdák és a nagytermelők szeretnék betartani a törvényt, de nem tudják. Csak annyit értenek, hogy ha elkapják őket, a szállított termék 40 (!) százalékát lefoglalják. Arra, hogy mi van, ha a hamisított kínai műtrágya tiszta véletlenül mégsem közúton, hanem mondjuk hajón érkezik illiberális hazánk területére, senki sem válaszol. Ha valaki kérdez, arra biztatják a tesztüzemes NER emberei, hogy ne mindig a szokványostól elütő dolgokra figyeljenek, legyenek életszerűbbek. Igazuk van. Az élet dönti el, hogy mikor lesz elég az egyeztetések nélküli őrült kísérletezésből, és mikor jön el a NÉP.

A Nagy Égés Pillanatára gondolunk.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.