Szellemeskednék szívesen, hogy vajon mikor fog Baán László tarra borotvált fejjel megjelenni mint a Liget projekt arca, de hát az ember észnél van. Vagy szeretne észnél lenni, és tudja, hogy Baán nem egyenlő az őrző-védőkkel, nem ő választotta őket, nem is tehet semmiről. Csak közben ez tűnik az egész projekt legegyszerűbb részének, nem bonyolult feladat olyanokat választani, akik nem látszanak bűnözőknek, nem vernek össze orvul senkit, nem fújják le könny-gázzal a rendőröket, nem tesznek úgy egy általuk bemutatott, durva és szándékos lökés után, hogy jaj, megütött, megütött. Hogy lehet megint így elbarmolni valamit? Benne vagyunk a múzeum felújításában, előttünk az Operaház renovációja, egyáltalán: ilyen költségvetéssel dolgozhat ma Opera, Müpa, Zeneakadémia! A lehető legjobb viszonyban kellene lennie a hatalomnak és az értelmiségnek, ehelyett verik a tiltakozókat.
Újra mondom: nem a főigazgató a hibás. De ki az, aki itt tehet bármiről is? És ha Baán László nem tehet semmiről, akkor mi az, amiért felelősséget vállal? Akár ő, akár más. Ha ezt a viszonylag jelentéktelen mellékfeladatot nem tudják ellátni, akkor mi a biztosíték arra, hogy a kivágott kétszáz éves platánok helyett lesznek majd új fák? Vajon mennyire vannak biztonságban azok a műkincsek, amelyek körül épp renoválják a Szépművészetit?
Egyáltalán: számítanak a felelősök, ha majd meglesz a baj, mert valami helyrehozhatatlanul megsérült? Vagy majd nézegetünk egy elsárgult papírt, igen, valaha ez volt A lovag, a halál és az ördög? Érdekes lesz majd, hogy ki az oka annak, ha bármi okból nem sikerül ezt úgy átmenteni, ahogy volt? Huhogok, mert így szeretném elűzni a sötét jövőt.