Lehet, hogy Tarlós Istvánt rejtett kamerákkal figyelik és egyszer csak szól valaki, hogy vége, átverés volt az egész. De egyelőre hiába várjuk, hogy végre egy jót nevessünk. Úgy igazán belülről, feloldozó jelleggel. Csak figyeljük az egyre kínosabb jeleneteket. S hallgatjuk a főpolgármester abszurd magyarázatait a kormánynak a főváros számára hátrányos lépéseiről.
A népnyelv által szívatásként meghatározható folyamat látványos eleme az M3-as metróvonal felújításának ügye. (Még akkor is, ha elfogadjuk Tarlós kiindulópontját, miszerint a vonal nem 4 év alatt lett 30 éves.) Nyitányként Lázár két éve megüzente, hogy Budapest ne is reméljen uniós pénzeket se erre, se másra, mert azok a vidéki projektekre kellenek. Néhány hónapos politikai látványharc után a kormány mégis felvette a rekonstrukciót az uniós projektlistára, sőt az idén meghökkentő nagyvonalúsággal meg is emelte a költségkeretet. A főpolgármester – na ugye! felkiáltással – elégedetten hátradőlt. Bár kicsit izzadhatott a háta, elvégre a metrókocsi-felújítást a kormány által erősen kommendált orosz partnerrel kellett tető alá hoznia Budapestnek, ráadásul hitelből. (Ja, elnézést, teljesen tiszta tenderen győztek, miután kizárták az olcsóbb ajánlatot adó versenytársat.)
A kormány ugyan nem adott egy fillért sem, de megtiltotta az új kocsik vásárlását, mondván azok túl drágák lennének. Ezzel viszont kizárták az uniós támogatást. Biztosították ugyanakkor a városvezetést, hogy a kormánynak fontos az M3-as metró felújítása. Igaz, a kiviteli tervek elkészítésére sem adtak állami forrást. Sebaj, majd visszakapja a főváros ezt az uniós támogatásból. Abból, amire a kérelmet még be sem nyújtották, sőt nem is fogják mindaddig, amíg a főváros meg nem kötötte a vállalkozói szerződéseket, amit viszont csak akkor tehetne, ha lenne hozzá fedezete. S az erről szóló mismásolás közben arra is rávették a fideszes többségű városvezetést, hogy vásárlás helyett inkább béreljen buszokat a pótlásra. Még akkor is, ha az drágább és csúszást okozhat. Majd alakítottak rá egy bizottságot, saját biznisszé téve a budapesti buszpótlást is.