galéria megtekintése

Jó nekünk

11 komment


Hargitai Miklós

Igazán örülhetnénk, hogy 2010-ben lezárult a züllés és a hanyatlás szégyenteljes korszaka, és – a magyar történelem során talán először – végre egy talpig becsületes, a közpénzekkel a puritánságig takarékos garnitúra került hatalomra. Jó nekünk, mert immár biztosak lehetünk benne, hogy az adónkat a legnagyobb körültekintéssel, minden tételt külön megfontolva költik el, és sosem kell azon aggódnunk, hogy a keserves munkával megkeresett, majd az államnak befizetett pénzünkből mennyi kerül egy-egy állami beruházás során pártkasszákba, vagy mennyiből lesz adózatlan magánhaszon a politika közelében élősködő (most éppen) nemzeti vállalkozók zsebében.

Itt van például a hármas metró felújítása, amelyről már most, az indulás előtt tudható, hogy a fülkeforradalmi korszak transzparens és hibamentes mintaprojektje lesz. Régen, amikor még nem voltunk ennyire szerencsések, és medgyessy-gyurcsány-bajnai­demszkyék fosztogatták az országot, a kettes metróvonal rehabilitációja megmagyarázhatatlanul sokba került (nyilván azért, mert a felét ellopták): 43 milliárd adóforintot kellett érte kiköhögnünk, és még külön 40 milliárdot a 22 darab vadonatúj, nyugati sztenderdek szerinti metrószerelvényért. Az összesen 83 milliárd forint (hogy az összehasonlíthatósággal ne legyen gond: akkori árfolyamon 326 millió euró) – hajmeresztő összeg, nem csoda, hogy minden politikus, akinek a legcsekélyebb köze volt hozzá, azóta páriá­nak számít.

Ennek a rossz emlékű időszaknak azonban öt évvel ezelőtt szerencsére vége szakadt. Most nemzeti együttműködés (sőt Nemzeti Együttműködés) van, nem kell a különböző pártok mohó gazdasági holdudvarainak megosztozniuk a jelentősebb üzleteken – ahogyan Orbán Viktor mondta: csak a magyar emberek érdeke számít, semmi más. Így azután a hármas metróvonal felújítását meg fogjuk úszni – Tarlós István, a nemzet fővárosa főpolgármesterének legfrissebb számításai szerint, az önkormányzati önrészt is beleszámítva – bagatell 160 milliárdból, amihez már csak a legidősebb masztodonokkal egykorú orosz metróvagonok felújításának piszlicsáré 69 milliárdját kell hozzáraknunk. Ez az összességében 229 milliárd (euróban, mai áron 766 millió, vagyis kétszer annyi, mint annak idején a kettesé) forint természetesen csak egy előzetes adat, a végére még jelentősen nőni fog, de ha az ég is úgy akarja, talán nem éri el a zöldmezős beruházásként indult, új építésű négyes metró 452 milliárdos (nagyjából 1500 millió eurós) árát – bár ki tudja? A felén már most túl vagyunk, pedig még egy kapavágás sem történt, és itt csak egy felújításról van szó.

 

Ebből az egyetlen példából is világosan látszik, mekkora szerencse, hogy most olyan kormányunk van, amelyik nem tűri a korrupciót, elzárta a pénzcsapokat és megszüntette a pazarlást. Mi lenne velünk, ha egyszer megbuknának?

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.