Igazán örülhetnénk, hogy 2010-ben lezárult a züllés és a hanyatlás szégyenteljes korszaka, és – a magyar történelem során talán először – végre egy talpig becsületes, a közpénzekkel a puritánságig takarékos garnitúra került hatalomra. Jó nekünk, mert immár biztosak lehetünk benne, hogy az adónkat a legnagyobb körültekintéssel, minden tételt külön megfontolva költik el, és sosem kell azon aggódnunk, hogy a keserves munkával megkeresett, majd az államnak befizetett pénzünkből mennyi kerül egy-egy állami beruházás során pártkasszákba, vagy mennyiből lesz adózatlan magánhaszon a politika közelében élősködő (most éppen) nemzeti vállalkozók zsebében.
Itt van például a hármas metró felújítása, amelyről már most, az indulás előtt tudható, hogy a fülkeforradalmi korszak transzparens és hibamentes mintaprojektje lesz. Régen, amikor még nem voltunk ennyire szerencsések, és medgyessy-gyurcsány-bajnaidemszkyék fosztogatták az országot, a kettes metróvonal rehabilitációja megmagyarázhatatlanul sokba került (nyilván azért, mert a felét ellopták): 43 milliárd adóforintot kellett érte kiköhögnünk, és még külön 40 milliárdot a 22 darab vadonatúj, nyugati sztenderdek szerinti metrószerelvényért. Az összesen 83 milliárd forint (hogy az összehasonlíthatósággal ne legyen gond: akkori árfolyamon 326 millió euró) – hajmeresztő összeg, nem csoda, hogy minden politikus, akinek a legcsekélyebb köze volt hozzá, azóta páriának számít.
Ennek a rossz emlékű időszaknak azonban öt évvel ezelőtt szerencsére vége szakadt. Most nemzeti együttműködés (sőt Nemzeti Együttműködés) van, nem kell a különböző pártok mohó gazdasági holdudvarainak megosztozniuk a jelentősebb üzleteken – ahogyan Orbán Viktor mondta: csak a magyar emberek érdeke számít, semmi más. Így azután a hármas metróvonal felújítását meg fogjuk úszni – Tarlós István, a nemzet fővárosa főpolgármesterének legfrissebb számításai szerint, az önkormányzati önrészt is beleszámítva – bagatell 160 milliárdból, amihez már csak a legidősebb masztodonokkal egykorú orosz metróvagonok felújításának piszlicsáré 69 milliárdját kell hozzáraknunk. Ez az összességében 229 milliárd (euróban, mai áron 766 millió, vagyis kétszer annyi, mint annak idején a kettesé) forint természetesen csak egy előzetes adat, a végére még jelentősen nőni fog, de ha az ég is úgy akarja, talán nem éri el a zöldmezős beruházásként indult, új építésű négyes metró 452 milliárdos (nagyjából 1500 millió eurós) árát – bár ki tudja? A felén már most túl vagyunk, pedig még egy kapavágás sem történt, és itt csak egy felújításról van szó.