Mától másfajta Népszabadságot tart a kezében az olvasó, és mégis ugyanazt: alapértékeink nem változtak, ugyanakkor modernebbek lettünk. Utóbbi megállapítás egyébként nem feltétlenül saját: a megújuló Népszabadságot kísérő kutatás gyakran „visszahallott” konklúziója volt.
Öröm, hogy hű olvasóink és a lappal nem találkozó médiafogyasztók a tesztpéldányok forgatásakor jól fogadták a legfőbb változásokat: a címoldalon már a Népszabadság-logó alá szerkesztett, hangsúlyosabban megjelenített kiajánlókat; az új leadrendszert, amely – a felcím elhagyásával – mintegy bővített alcímként ragadja meg a cikkek lényegét; nem utolsósorban az új fejléccel megjelenő kereteseket, táblázatokat, infografikákat, a rovatokat jelző lapfejeket, a könnyebben olvasható betűket.
A munkafolyamat elején két fő célt tűztünk magunk elé: egyrészt, hogy a nemzetközileg is hivatkozási pontként megjelenő, szeriőz Népszabadság jobban megfeleljen a mai látványelvárásoknak; másrészt, hogy még letisztultabb formában kerüljön a minőségi újságírás iránt elkötelezett olvasók elé.