A menedzserképzőben önálló lecke kellene legyen, hogyan nem viselkedhet egy cégvezető – és ennek kiváló példája lehetne Matyi Dezső. Nem azért, mert gigantikus adósságot halmozott fel az évek során, amelyet vagy ki tud fizetni, vagy nem.
Ez ugyanis előfordul. Jönnek válságok, születik pár rossz döntés, és kész a gond. Több vállalat ment már tönkre vagy sodródott a tönk szélére: ez abból kiindulva, hogy Magyarországon egy átlagos cég tíz évig működik, nem kirívó. Az annál inkább fontos szempont, hogy minderre hogyan reagál a cég vezérkara. Ezen ugyanis akár a sikeres kilábalás is múlhat, illetve a garantált bukást is okozhatja.
Van a beismerő típus, aki csődvédelmet kér, bezár, megszüntet, leépít, tárgyal. Mert meg akarja menteni a céget, hiszen ha valamiért évekig dolgozott, azt nem lehet veszni hagyni. Aztán van a dögöljetek meg ti is típus, aki inkább bedönt mindent maga körül, hogy más se élje túl az ő személyes válságát. És van nyilván a sumák, aki igyekszik kislisszanni a felelősség terhe alól.