Egy dolgot kevesen írtak meg a hedonista miniszterelnöki tanácsadóról, pedig tény: Habony Árpád eszméletlenül hatékony propagandamenedzser. Az általa működtetett gépezetnek köszönhetően a kormánypárt hetente él túl egy-egy olyan balhét, amibe a kilencvenes években garantáltan bárki belebukott volna. Ha Tocsik Márta ma fideszes lenne, jó, ha a mínuszos hírek közé tudna befurakodni a röhejes 800 milliós sikerdíjával.
Árpád (és mai terméke, a Fidesz) sikerének titka ugyanis egyszerű: az értelmiségi attitűdöktől és illúzióktól elszakadni képtelen baloldalhoz képest ő (és mai terméke, Orbán) azt adja el, amit mi, magyarok várunk tőle. Heti rendszerességű közvélemény-kutatásaikból pontosan látják, hogyan lehet definiálni a magyar választó legkisebb közös többszörösét: buta, mint egy marék szárazbab. Kiröhögnek minket, az már biztos.
Van miért. Társadalmunk közel fele – a fiatal értelmiség több mint 40 százaléka (!) – nem olvas híreket. Nincs olyan hatalmi visszaélés, korrupciós botrány, ami jobban lekötné őket, mint Fekete Pákó kalandjai vagy Berki Krisztián herevasalása. Nem mintha a hírfogyasztók nagy része sokkal jobb lenne. Elég bármelyik orgánum bármelyik cikkének kommentjein végigsuhanni.
Habony nem tett mást, mint jó menedzserként a befogadó közeghez formálta az üzleti stratégiáját. Megértette főnökével (nem volt nehéz), hogy fütyüljön az értelmiségre. Az olyan SZDSZ-gyanús izé, amúgy is csak pár százalék a választásokon.