A Magyar Filmhéttel valami azért kiteljesedett: most már minden van az új rendszerben is, ami a régiben volt. Csak jobb, nemzetibb és sokkal inkább közönségbarát. Mert a szakmázás csak olyan belterjes valami. Van tehát Magyar Filmakadémia, Magyar Filmhét és Magyar Filmdíjak, az Andy Vajna-féle rendszerváltoztatás tehát lezárult. Az alkotó hátradőlhet, a gép már magától forog?
Persze csodák azért most sincsenek, főként nem magyar csodák. A magyar film közönségét a filmhétnek sem sikerült látványosan emelnie, akármennyire is a nézők szempontjait is figyelembe vevő játékfilmek készülnek. Ezen, úgy tűnik, ezernyi Hajnal Tímea sem segít. A mustra számai elsőre ugyanakkor igen biztatók: 12 620 percnyi magyar film, azaz 105 dokumentumfilm, 87 fikciós rövidfilm, 62 animáció, 36 ismeretterjesztő film, 26 egész estés játékfilm és 16 tévéjátékfilm tekinthető meg.
A magyar néző számára leginkább felmérhető játékfilmek hároméves termése között kétségtelenül akad már egy-két biztató, sőt maradandó alkotás. Vagyis csak ezt nézve a magyar film agóniájának vége van, az Aglaja, a Viharsarok, az Utóélet vagy a Szabadesés már túl van a tinglitanglin, mond is valamit, nem csupán szórakoztat, azt is erőltetetten. Velük szemben ott van a Coming out, a Nejem, nőm, csajom, a Coach Surf vagy az Aura, amelyek inkább a magyar film paródiái, annak megcsúfolásai.