Budapest jövője egyre inkább hasonlít egy maratonista utolsó kilométeréhez. Futólépésben közelít a vég felé. Már csak az a kérdés, hogy előbb vagy utóbb szakítja-e át a kormány által kifeszített célszalagot. Nincsenek különutak, csak közös futás a kormányzat által kijelölt úton. Néhol lökdösődve egy kicsit, de azért együtt. Aztán kiterül.
Jó ideje így van ez, de most újabb fénycsóva terelte rá a tekintetet. Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes a múlt héten szemrebbenés nélkül rebegte bele az éterbe: a korábbi jó együttműködésre alapozva Budapest bízhat abban, hogy sok, a főváros számára kedvező állami beruházás indul, és a kormánnyal alakuló új turisztikai együttműködésben minden szereplő megtalálja majd a súlyának megfelelő feladatot. A főpolgármester-helyettes már meg is találta: jól artikulálható márkastratégiát alakít a tavaly 150 millióval útjára indított fővárosi arculatcéggel közösen.
Első nekifutásra áramvonalasították a címeroroszlánokat és egyszerűsítették a színeket. Hogy mindenki értse: Budapest az a város, ami egyesít.