A Klik tébolyult történeteinek árnyékában hajlamosak vagyunk elfelejteni a Nagy Oktatási Reform teljes cunamiját, amely mindent és mindenkit elsöpört az útjából, mert alkotói nem akartak semmi múltból maradt ballasztot magukkal vinni, alkudozni, régi káderek tanácsaira, az előző kurzus rendelte tankönyvekre hagyatkozni.
Sikerült a pedagógusokkal kapcsolatos sztereotípiákat is élesre állítani, sok a szabad idejük, keveset vannak az iskolában, átláthatatlan a teljesítményük. Kijutott a gyerekeknek is – tankötelezettségi korhatár csökkentéséből, pluszórákból, udvari testnevelésből. Úgy zúdult ez az egész a felkészületlen és védtelen iskolákra, a minden rendszer által megregulázott tanerőre, hogy aggodalmaikat a szokásokhoz való merev ragaszkodásnak, fejlődésképtelenségnek ítélték, felsőbbrendű kioktatást, minősítési rendszert kaptak a nyakukba kollegialitás helyett.
Jobb nem hinni a szóbeszédnek, hogy ez az egész egyetlen ember agyszüleménye, aki gyerekkorának emlékeiből, mentalitásából, kenyeres pajtásainak pragmatikusnak vélt kritikáiból, valamint látomásainak mozaikkockáiból állította nagy vonalakban össze az új oktatási rendszer vázát. Maradjunk abban, hogy a rendszer vita, fenntartás nélkül hisz a felülrőlvezéreltség áldásaiban.