galéria megtekintése

Faék

Az írás a Népszabadság
2015. 09. 19. számában
jelent meg.

A szerk.
Népszabadság

A dugódíj számszaki kérdéssé devalválódott. Ezen belül is a megoldása olyan egyszerű lesz, mint a faék. A behajtási díj bevezetését a Demszky-korszakban vállalták a 4-es metró uniós támogatása fejében. Úgy gondolták, az autóáradat féken tartásához szükségük is lesz a forgalomcsillapításra.

A helyzet azonban megváltozott, a behajtási díj felsőbb szándék nélküli finanszírozási tétellé vált. Az állam a következő három évben megfelezné ugyanis a közösségi közlekedés támogatását. A fővárosnak azonban nincs miből befoltoznia az így keletkező harmincmilliárdos lyukat. A vezetők körbekuncsorogtak, az agglomerációs települések vezetői azonban felhorgadtak.

Miből is vállalnák a hússzorosára emelkedő terhet? A kormánysatuba fogott kerületek ugyan hajlandók mélyebbre nyúlni a zsebükbe, de az kevés lesz. Így a fővárossal összefogva ultimátumot adtak a kormánynak: vagy csökkenti az utazási kedvezményben részesülők körét, vagy megadja mindazt a támogatást, amit a MÁV-nak is. Vagy adja áldását a dugódíjra.

 

Akár 30 milliárd forint is befolyhat, ha egyszerre vezetik be a Budapest-matricát és a klasszikus behajtási díjat a belső zónában. Az üzlet jó, mivel se kapura, se P+R parkolóra nem költenének. A politikai kockázat viszont nagy. Ezt Tarlós is elismeri. De ő 2019-ben megy. Az autósok viszont maradnak. S kerenghetnek a város körül, hacsak nem állnak be a Hungária körgyűrű végtelenített dugójába.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.