A Szomszédok nyolcvanas évekbeli sofőrje, Takibá költözött abba az érdekvédőbe, aki a Facebookon így foglalta össze tegnapi várostorlaszolásuk célját: kötelezzék a szolgáltatókat, hogy a mobilalkalmazás-áruházaikból töröljék az Ubert! A taxis mentalitása emlékeztet a nyolcvanas évek szocializmusára, ráadásul úgy, ahogy van, butaság, mert a szolgáltatóknak semmi közük a mobiltelefon-gyártók alkalmazás-áruházaihoz. A magyar kormány sem tudná elintézni azt, amit kérnek, már persze ha akarná.
Minderről a géprombolás jut eszembe. Akkor is voltak csoportok, amelyeknek a technika fejlődése komoly érdeksérelmet okozott, sőt: nagyon nagy tömegek jogosan féltették munkájukat a gépektől, csak éppen azt nem látták be (nem is láthatták, hiszen nem voltak abban a helyzetben, hogy ezt megtehették volna), hogyan lesz a modern eszközök által jobb nekik is. Vagy azt, hogy ha nem is ők, gyermekeik már az addiginál kényelmesebb munkával kereshetik a kenyérre valót. A történelmi tapasztalatok szerint nem érdemes a technikai fejlődés útjába állni, mert reménytelen, azt inkább a saját céljainkra kell felhasználni. Ismerve, de nem ismételgetve minden érdeksérelmet és érvet az Uber kontra taxisok ügyben, fair megoldást javasolnék. Mi lenne, ha mindkét oldal vállalna valamit, amit a másik is komolyan vehet.
A taxisok például azt, hogy vállalják az online taxiórák bevezetését minél rövidebb idő alatt – hasonlóan a kereskedőkhöz –, egyszersmind lehetővé teszik, hogy az utas mobiltelefonnal ellenőrizze a fuvardíjat, s végül csillagokkal minősítse őt, mint szolgáltatót. Később így az utas a csillagok száma szerint válogathat a sofőrök közül.