Ahogyan világszerte, úgy Magyarországon is elképesztő tempóban változik a légi közlekedési iparág. Mifelénk például nem is olyan rég még a Torgyán családhoz közeli légügyi dinasztia szakértő sarját is úgy kellett miniszteri segítséggel beejtőernyőzni pozícióba, hogy tudásával segíthesse a nemzet légitársaságát. Ma már csak legyintünk az efféle kisstílű technikákra.
A nemzeti aviatika korszerű megmentői egyszerűen bevásárolják magukat a reptérbe, hogy szakértelmükkel segíthessenek. Persze hibák így is előfordulnak. Van, hogy odamegy a befektető, kifizet pár száz milliót, és mire kimondaná, hogy valójában nem üzleti célok vezérlik, kizárólag a térség fejlesztésének, az ott lakók életének jobbá tétele, a köz érdeke űzi őket tárgyalóasztaltól tárgyalóasztalig, máris odaítéltek nekik úgy ötmilliárd forint vissza nem térítendő állami támogatást.
Persze fel vannak készülve arra, hogy előkerülnek ilyenkor az akadékoskodók. Tudják is előre, mit huhognak majd: ilyen csak a Széles Gáborokkal, az első soros békemenetelőkkel, a kormánybarát médiabirodalom-tulajokkal szokott előfordulni!