galéria megtekintése

Bénítóterv

Az írás a Népszabadság
2015. 08. 08. számában
jelent meg.


Varga G. Gábor
Népszabadság

Esküszöm, nem keresek a kákán csomót, ezért örvendezéssel kezdem: a mi kilencvenháromezer négyzetkilométerünkön is győzedelmeskedhet a józan ész! Üdítő kivételként az állami munkavégzések őrült területén nem kezdték el az M7-es és az M5-ös autópályán augusztus elején a középső elválasztó szalagkorlát betonra cserélését.

Ez ugyanis a betonelemek bedaruzása idején az autópálya egy sávra szűkítését jelenti, s a múlt példái alapján okunk van feltételezni azt is, hogy a sávlezárás akkor is megmaradt volna, amikor éppen pihennek a munkások. Ez szokott történni ugyanis, ha lankad a politikusok kitüntető figyelme. A napokban például a Nagykörúton építettek vízvezetéket egy sáv lezárásával olyan ütemben, hogy a reggeli és az esti csúcs idején is volt alkalmam a kiásott, lezárt építési területet a dugóból hosszasan megfigyelni.

Egyetlen építőmunkást sem láttam. A nagykörúti dugóban ácsorgók pechje alighanem az lehetett, hogy egyik politikusunk rendszeres vonulási útvonalába sem tartozott bele az útszakasz. Rogán Antal fideszes frakcióvezető kiváló politikai érzékről tanúbizonyságot téve példás gyorsasággal szólalt meg az ügyben, s kérte még időben az állami kivitelezőt terve átgondolására. Úriember maradt, mert a nyilvánosság előtt a hőségriadóra hivatkozott, s nem küldte el az egész bagázst a sunyiba. Pedig megtehette volna, az állampolgárok igazságérzetén nem esett volna csorba.

Rogán szavára beindult a gépezet, az állami közútkezelő és a szakminisztérium illetékesei hirtelen foglalkozni kezdtek az építkezés munkálataiban dolgozók egészségének védelmével, hirtelen fontos lett az érintett szakaszok forgalmának zavartalan lebonyolítása, hirtelen előkerültek az adófizető állampolgárok érdekei.

 

Annyiban sajnálom Rogán megszólalását, hogy így sosem fog kiderülni: vajon az illetékesek maguktól is rájöttek volna, hogy a hülyeséggel, meg az uniós pénzek utolsó utáni pillanatban történő kiszórásával végeredményben megbénították volna Európa egyik legforgalmasabb, a vendégmunkások által ilyenkor tömegesen használt tranzitútját?

Vállalom a rosszindulatú kérdésfelvetés vádját, de azért csak felmerül, hogy akkor is ez lett volna-e a reakció, ha az ominózus bénítótervet nem a Balatonra vezető útra aktiválták volna az illetékesek. De biztos vagyok abban, hogy Rogán Antalból a politikus és az empátia bújt elő, amikor megszólalt, nem csupán elöntötte a vér az agyát, mert előre látta magát és feleségét tízkilométeres dugóban araszolni.

Szolgálati közlemény: az illetékesek bármelyikének szívesen elmondom, hogy az Egyesült Királyság legforgalmasabb autópályáin hogyan kezdenek minden politikai beavatkozás nélkül neki csúcsidő után reflektorfényben a hirtelen vagy a tervezett munkáknak, s hogyan tűnik el az építkezés minden jele, mire beindul a csúcsforgalom, hogy aztán másnap éjjel folytatódjék az útépítés tovább.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.