Busszal még olcsóbb
Ha az utas még nem múlt el 26 éves, és április 4-ig haza is érkezik az európai túráról, akkor az összes elérhető kedvezményt, például az előszezoni árat is igénybe tudja venni, és így 47 900 ezer forintért élvezheti az előnyöket. Vagyis a kontinens 42 fővárosa, illetve nagyvárosa között harminc napon át mindig oda buszozhat, ahova pillanatnyi kedve tartja, és annyi időt tölt egy-egy helyen, amennyit - már a helyi körülmények ismeretében - éppen jónak lát. Mindössze kétezer forinttal fizet kevesebbet, ha nem 30, hanem 15 napos bérletet vált. A legdrágább bérlet, amelyet felnőttek válthatnak harminc főszezoni napra, 122 900 forintba kerül.
A 42 nagyváros között túlnyomórészt közvetlen járatok viszik az utasokat. A menetrendben szereplő több mint 500 járat túlnyomó többsége naponta közlekedik. További előny, hogy a buszok megállóhelyei és pénztárai a városközpontokban vannak. Annak viszont, hogy a bérlet birtokában ötletszerűen utazgathatunk, hátránya is van: ülőhelyünkről kénytelenek vagyunk minden útra külön gondoskodni, amihez fel kell keresnünk a megállóhelyet, illetve pénztárat.
Bár az Eurolines honlapján azt olvassuk, hogy bérletek használóinak semmiféle többletköltséggel nem kell számolniuk, az árban már benne vannak az útdíjak, a kompdíjak és az alagútdíjak is, mi azért találtunk némi extraköltséget, amit a második feladott poggyászért kell fizetni.
Vállal némi kockázatot a bérlet vásárlója azáltal, hogy ha valami váratlan esemény miatt mégsem tud elutazni, akkor az Eurolines Passt, amely meghatározott előszezoni, szezoni vagy főszezoni időszakra szól, nem tudja visszaváltani, és át se ruházhatja másvalakire.
Vonzó lehet viszont, hogy az Eurolines Szervezet, amelyet a kontinens 32, nemzetközi utaztatással foglalkozó busztársasága - közöttük 1994 óta a Volánbusz Zrt. is - működtet, nem profitérdekelt.