Turisztikai kártyák már milliós vevőkörrel

A Budapest-kártyát többségében a külföldiek, a Magyar Turizmus Kártyát viszont a belföldi turisták vásárolják inkább, a Balaton-kártyának meg a belföldiek mellett a németek a legnagyobb felhasználói.

Siófok: Kálmán Imre nyomában

Siófok hallatán a legtöbbeknek alighanem a Balaton és az Aranypart ugrik be, de akad azért más is, amiről nevezetes a város.

A plafonig nőnek a belvárosi adók

Kemény új év elé néznek a belvárosi szállodák: az V. kerület valószínűleg drasztikus építményadó-emeléssel sújtja őket, ráadásul januártól saját kézbe veszi az idegenforgalmi adó kivetését. A szállodaszövetség szerint ha a tervezet megvalósul, az „késdöfés lesz a haldoklókba”.

Füred-Siófok flottacsata a Balatonon

A siófoki önkormányzat egyre növeli részesedését a huszonkét tóparti település tulajdonában lévő Balatoni Hajózási Zrt.-ben. A részvényvásárlás miatt egymásnak feszült a Fidesz két balatoni „erős embere”, Füred és Siófok polgármestere.

Jön a pihenőkártya, megy az üdülési csekk?

Közeledik a szezon, de a balatoni turisztikai vállalkozók még mindig nem tudják, milyen jövőt szán a kormány az üdülési csekknek, s bevezetik-e még az idén a Széchenyi-pihenőkártyát.

 

Siófok: kávézó a víztoronyban

Gyenesdiáson megnyitják az első balatoni halpiacot, Siófokon kávézót alakítanak ki a víztorony tetején, Tihanyban pedig interaktív látogatóközpontot hoznak létre.Idén nyáron sem lesz hiány új attrakciókból a Balatonnál, ám a szakemberek úgy vélik: főként a magánbefektetők visszafogottsága miatt lassul a fejlesztések üteme a tóparti településeken.

Késnek a legnagyobb balatoni kempingeket tulajdonló SCD Group évekkel ezelőtt beharangozott balatoni nagyberuházásai. Az SCD – amely a vízparti ingatlanokat a most formálódó Magyar Turisztikai Holding (MTH) Zrt.-be apportálja – továbbra is a tőkepiaci helyzet alakulásától teszi függővé balatoni projektek indulását. Elkán Pétertől, az SCD kommunikációért felelős vezérigazgató-helyettesétől megtudtuk: a tervezett fejlesztések előkészítése befejeződött. Mint mondta, a badacsonyi borhotel építését, a balatonfüredi fejlesztést, továbbá a kempingfelújításokat akár azonnal elkezdhetnék, ha kedvezően változna a hitelpiaci környezet.

Siófok, Aranypart - kevés all inclusive szolgáltatás
Siófok, Aranypart

Nem az SCD az egyetlen fejlesztő a Balatonnál, amely késlekedik tervei megvalósításával. Továbbra is csak álom például a második – Fonyód és Badacsony között közlekedő –kompjárat létrehozása, elakadt a szentkirályszabadjai reptér nemzetközi polgári légikikötővé fejlesztése, és évek óta függőben van több vitorláskikötő megépítése is. Mindezek tükrében aligha meglepő, hogy Bóka István, a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke, Balatonfüred polgármestere érdeklődésünkre úgy fogalmazott: elégedetlen a magánbefektetők által ígért fejlesztések ütemével. Elmondta, nem érti például, hogy Füreden az idén miért nem indult kereskedelmi szálláshelybővítő beruházás, amikor a helyi szállodák a válság ellenére is jól tartják magukat.

Noha sok nagyberuházás várat magára, azt azért túlzás lenne kijelenteni, hogy megállt az élet a tóparti településeken: főként az uniós támogatású, önkormányzati projekteknek köszönhetően az idén nyáron sem lesz hiány új attrakciókból a Balatonnál. A balatonfüredi önkormányzat például – a turisták által leginkább kedvelt reformkori városrész átfogó rekonstrukcióját követően –most több mint egymilliárd forintból újítja meg a tízhektáros Kiserdőt és a modern kori városközpontot. Siófokon a belváros újul meg a nyárra, és új életre kel a település egyik nevezetes építménye, a víztorony, aminek tetején kilátót, kávézót alakítanak ki.

Tihanyban három projekt is befejeződik a főszezon kezdetére. A Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság 340 millió forintos beruházásában megvalósuló Levendulaház június elején nyitja meg kapuit a Belső-tó partján, ahol a félsziget természeti értékeit mutatják majd be interaktív kiállításon a látogatóknak. Új létesítménnyel, egy modern fogadóközponttal bővül a tihanyi apátság: a bencések beruházásában 160 millió forintba kerülő turisztikai információs centrum várhatóan június közepétől fogadhatja a vendégeket. A tihanyi önkormányzat sem marad ki a fejlesztésekből: az idén tavasszal százmillió forintból elkészül a 71-es főutat a hajóállomással összekötő kerékpárút, a főszezon után, szeptemberben pedig elindul a 800 millió forintos Tihanyi Legenda elnevezésű projekt, amelynek keretében 2013-ra teljes egészében megújul a településközpont. Keszthelyen március elején elkezdődött egy hasonló fejlesztés: 1,1 milliárd forintból megújul a belváros.

A Balatoni Hajózási Zrt.-nél is lesznek újdonságok a nyáron, a társaság folytatja a siófoki kikötő felújítását. Az állomásépületet már korábban korszerűsítették, június elejéig pedig 70 millió forintos beruházás során térburkolattal látják el a kikötő egy részét, és új padokat, kandelábereket helyeznek el. A társaság nem állt le a hajókorszerűsítéssel sem: az idén a Csobánc kap új, környezetkímélő, csendes motort. A korábbinál pezsgőbb lehet az élet a nyáron a „balatoni reptéren”, ám az még kérdéses, hogy mekkora forgalom várható a sármelléki légikikötőben. Egyes hírek szerint az elmúlt évekhez képest az idén jóval több légitársaság térképére kerül fel FlyBalaton reptér, az üzemeltető viszont későbbre ígéri a „nagy bejelentéseket.” Az idei balatoni attrakciók közül az egyik „legolcsóbb” tűnik a legizgalmasabbnak: Gyenesdiáson 18 millió forintból létrehozzák, május végén pedig megnyitják az első balatoni hal- és ökopiacot.

Top cikkek