Ősztől a hazai diákok okostelefonon, tableten, laptopon (az ódivatúak PC-n) egy interaktív táblázat segítségével hitelszámítást végezhetnek vagy éppen geometriát tanulhatnak körző, vonalzó használata nélkül. Mindezt egy új, magyar fejlesztésű digitális tananyag segítségével.
A budapesti Fazekas gimnázium matektanára, Koren Balázs három pontot rajzol a program segítségével, a koordináta-rendszerben a pontokat összeköti, és kész a háromszög. Majd egy kattintással elintézi, hogy a program meghúzza az oldalakhoz tartozó oldalfelező merőlegeseket, amelyek egy pontban metszik egymást. Ha változtat a csúcsok helyzetén, az oldalfelezők akkor is egy (ugyan másik) pontban metszik egymást.
Hoppá! „Van egy törvényszerűség, amire kísérletezéssel, interaktívan jött rá a felhasználó. Nem készen kapott egy tételt, hanem megtapasztalta azt” – érzékelteti a GeoGebra módszer különlegességét Koren Balázs, a program fejlesztője. Éppen ez a lényeg. Egy megváltozott korban alkalmazkodni a körülményekhez – ezt ígéri a két év fejlesztés után 2015 szeptemberében záródó program. A projektben eddig több mint 680 intézményből 1550-nél több pedagógus vett részt, vizsgázott le és teszteli, használja a digitális módszertant.
Az egész bő évtizede Ausztriából indult – egy egyetemi szakdolgozatból. Mára több mint harmincmillió felhasználó alkalmazza a matematikaoktatásban az ingyenes, GeoGebra néven ismert programot. A magyar fejlesztők az erre épített 200 ezer interaktív tananyag áttekintése után döntöttek úgy, hogy igény van egy rendezett és rendszerezett, az általános iskola első osztályától az érettségizőkig használható tananyagra. 1800 teljesen új tananyag készül el szeptemberig – ez a Geomatech. Minden évfolyamra külön blokkokat hoztak létre, évfolyamokon belül pedig különböző nehézségi fokozatú példákat, hogy a gyengébbek ne maradjanak le, illetve a kiválók se unatkozzanak.