Az évek óta érlelődő elhatározást most tettekre váltották a hannoveri CeBIT szervezői: az egykor Európa és a világ legnagyobb IT-seregszemléjének számító rendezvényből szikár szakmai kiállítást csináltak, megszabadulva nem csak a látogatók felétől, hanem a közönségcsalogató programok java részétől is.
Hogy az egyébként logikusnak tűnő lépés segíti-e a nagy múltú, de az utóbbi esztendőkben láthatóan a helyét kereső vásár túlélését, az egy alkalom után nem feltétlenül derül ki, a rendezők mindenesetre elégedettek az eredménnyel. Tavaly, amikor a CeBIT még deklaráltan a nagyközönségnek (is) szólt, több mint 400 ezer vendég fordult meg a korábban egy világkiállításnak is helyet adó vásárközpontban, és közülük 285 ezren a szűkebben vett szakmát képviselték, legalábbis papíron.
Az idei, március 10. és 14. között zajló vásárt már kizárólag a szakmának hirdették meg, és a megcélzott körből 210 ezren el is jöttek, ami szintén tekintélyes szám, ám a tavalyi látogatótömegnek alig a fele, és a 2013-as szakmai közönség 285 ezres létszámát is jelentősen alulmúlja. Az egy éve még négyezer fölötti kiállítóból is csak körülbelül 3400 maradt – ez még akkor is nagy visszaesés, a figyelembe vesszük, hogy a „mezei” (főként otthoni és esetleg kisirodai) felhasználókra célzó bemutatókat ezúttal eleve máshová desztinálták.
A CeBIT számára éppen az jelenti a legfőbb kihívást, hogy a tömegérdeklődésre számot tartó újdonságokat már két hónappal korábban a Las Vegas-i CES-en, illetve februárban a barcelonai World Mobile Congressen ellövik a gyártók, így a hannoveri vásár már főleg csak azoknak a látogatóknak (a tavaly látottak alapján leginkább német diákoknak és családoknak) jelent vonzerőt, akiknek a két másik helyszín túlságosan messze van. A CeBIT hagyományaihoz tartozik (és a rendezvény súlyát is mutatja), hogy a megnyitót a mindenkori német kancellár celebrálja.