Április 15-én három évre bezár a közlekedési múzeum. A kormány tavaly áprilisban a Magyar Közlönyben tette világossá, hogy kiemelt fejlesztési célnak tekinti a program 2018. március 15-ig történő megvalósítását. És „egyetért azzal, hogy a Projekt keretében a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum épülete eredeti állapotának megfelelően kerüljön helyreállításra.”
„Még idén elkezdődik a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum épületének eredeti kiviteli tervei alapján történő helyreállítása, így három év múlva, a millenniumi ünnepségek idején létrejött impozáns épület ismét a második világháborús rombolás előtti állapotban várja majd a látogatókat" – olvasható Krámli Mihály, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója és Baán László miniszteri biztos (Liget Budapest Projekt) közleményében.
Hogy a zárva tartás alatt hova kerül a gyűjtemény, az még nem világos Fotó: H. Szabó Sándor / ORFK |
A felújítást követően az intézmény nem csupán eredeti pompáját nyeri vissza, hanem az épület területe térszint alatti kiállítóterekkel is növekedik. Az évtized végére így megjelenésében egy teljes műemléki rekonstrukción átesett, belül egy modern múzeum nyitja majd meg kaput a megújult Városligetben. A beruházás tervezett költsége hétmilliárd forint.
A Pfaff Ferenc által tervezett, romantikus-eklektikus stílusban épült templomszerű épület eredetileg két részből állt, a Hermina úttal párhuzamosan elhelyezett járműcsarnokból és a kupolacsarnokból. A kupola átmérője 25 méter, külső magassága 67 méter, belső magassága pedig 34 méter volt, míg a járműcsarnok belső mérete 90 méter hosszú és 20 méter fesztávolságú, részben üvegtetős épület volt. A múzeum díszes, mintás színes üvegeit Róth Miksa készítette.