Az olaszországi gépátvétel után a cervesinai pályán már az első próbakörön érezhető volt, hogy a JAS Motorsportnál épített autó nemcsak gyorsabb és megbízhatóbb a tavalyinál, de fékjei is hatásosabbak, márpedig a rövidebb féktávok jelentősen javíthatják a köridőket és persze a versenyképességet. Honfitársunk a rövid teszteken még nem autózhatta ki a határokat, s ez szerinte némi hátrányt jelentett, hiszen így nehéz volt releváns visszajelzéseket adni versenymérnökének, Bári Gergelynek.
|
Erősebb lett és új fényezést kapott Michelisz Norbert Honda Civicje |
A vb-n kemény küzdelem várható, annak ellenére is, hogy csak két gyári csapat szerepel. A többszörös világbajnok Chevrolet márka autói a magáncsapatoknál is jól muzsikálnak, és egyáltalán nem elavultak, ahogyan az immár veterán, de megbízható BMW-k sem.
A bajorok tavaly óta inkább a német túraautó-bajnokságra összpontosítanak, s ez érinti a magyar közönséget is, mert huszonhat év után ismét lesz nálunk futam. A törzsgárdák többéves vb-tapasztalatai idén is gyümölcsözők lehetnek, és Rob Huff-fal a Lada is kelthet meglepetést, mert a piros Granta teljesítménye már 400 lóerő.
Egy nap, két futam
A túraautó-világbajnokságon háromszakaszos időmérőt tartanak ma. Holnap 16 óra 20 perckor indul a 14 körös első futam, mely után a csapatoknak negyedórájuk van arra, hogy az autókat felkészítsék a második versenyre, amelyen az időmérők első tíz helyezettje fordított rajtsorrendben indul. Mindkét futam első tíz helyezettje kap pontokat. A Hungaroring versenynaptárában május 4-i dátummal szerepel a túraautó-világbajnokság futama, és július 27-én lesz a Forma–1-es Magyar Nagydíj.
A „sötét ló” a műszaki sportokban sikeres, de a túraautó-bajnokságban először részt vevő Citroën, mely a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeböt ültette át. Igaz, a pilótának olyan csapattársa van, mint a műfaj királya és négyszeres világbajnoka, Yvan Muller, így az öreg „rókával” korántsem az esélytelenek nyugalmával rajtolhat.
Izgulnia a harmadik Citroënt hajtó José-Maria Lopeznek kellene, de nem teszi, mert a Pechitónak becézett huszonhét éves argentin élete első és eddig egyetlen túraautó-futamán alaposan elverte mezőnyt.
A Citroën céltudatos építkezését jelzi, hogy a tizenkét helyszínes világbajnokság utolsó öt versenyén bevet egy negyedik C-Elysée autót és egy újoncot is. A huszonhét éves kínai Ma Quing Hua más kategóriában szerzett már bajnoki címet, és ha az idén nem sikerül is a dobogóra állnia, a Citroën már akkor is nyer, hiszen a francia márka fontos piaca Kína, ahol évente százezernél több autót ad el. Így egyáltalán nem véletlen, hogy a Ma Quing Hua-szériába bekerült Sanghaj és Makaó.