galéria megtekintése

Michelisz beletapos

Az írás a Népszabadság
2014. 04. 12. számában
jelent meg.


Boros Jenő
Népszabadság

Nyitány ma Marrakesben, új csapatokkal és Michelisz Norberttel startol a 2014-es túraautó-világbajnokság.

Rangos mezőny állt össze az idei túraautó-világbajnokság nyitányára: az újonc Citroën csapat két pilótája, Loeb és Muller együtt tizenhárom világbajnoki címet számlál, s a Chevrolet-ből Ladába átülő Huff is szerzett már trófeát, miként a hondás Tarquninek is van három vb-elsősége. Remélhetően hamarosan tagja lesz a klubnak Michelisz Norbert is, aki a hónap elején tesztelte új autóját.

Ma a marokkói Marrakesben, a hangzatos és hosszú nevű Moulay El Hassan Circuit városi pályán az új szponzorok igényeire átmatricázott autókkal rajtolnak a riválisok. A magyar versenyző Hondája időben elkészült, Michelisz boldog, de – ahogyan fogalmazott – „az érzés még nem százszázalékos”.

Négy hónapot várt arra, hogy kipróbálhassa a 2014-es, TC1-es Civicet, melyről azt mondta, hogy jó társa lesz.

 

Az olaszországi gépátvétel után a cervesinai pályán már az első próbakörön érezhető volt, hogy a JAS Motorsportnál épített autó nemcsak gyorsabb és megbízhatóbb a tavalyinál, de fékjei is hatásosabbak, márpedig a rövidebb féktávok jelentősen javíthatják a köridőket és persze a versenyképességet. Honfitársunk a rövid teszteken még nem autózhatta ki a határokat, s ez szerinte némi hátrányt jelentett, hiszen így nehéz volt releváns visszajelzéseket adni versenymérnökének, Bári Gergelynek.

Erősebb lett és új fényezést kapott Michelisz Norbert Honda Civicje
Erősebb lett és új fényezést kapott Michelisz Norbert Honda Civicje

A vb-n kemény küzdelem várható, annak ellenére is, hogy csak két gyári csapat szerepel. A többszörös világbajnok Chevrolet márka autói a magáncsapatoknál is jól muzsikálnak, és egyáltalán nem elavultak, ahogyan az immár veterán, de megbízható BMW-k sem.

A bajorok tavaly óta inkább a német túraautó-bajnokságra összpontosítanak, s ez érinti a magyar közönséget is, mert huszonhat év után ismét lesz nálunk futam. A törzsgárdák többéves vb-tapasztalatai idén is gyümölcsözők lehetnek, és Rob Huff-fal a Lada is kelthet meglepetést, mert a piros Granta teljesítménye már 400 lóerő.

Egy nap, két futam

A túraautó-világbajnokságon háromszakaszos időmérőt tartanak ma. Holnap 16 óra 20 perckor indul a 14 körös első futam, mely után a csapatoknak negyedórájuk van arra, hogy az autókat felkészítsék a második versenyre, amelyen az időmérők első tíz helyezettje fordított rajtsorrendben indul. Mindkét futam első tíz helyezettje kap pontokat. A Hungaroring versenynaptárában május 4-i dátummal szerepel a túraautó-világbajnokság futama, és július 27-én lesz a Forma–1-es Magyar Nagydíj.

A „sötét ló” a műszaki sportokban sikeres, de a túraautó-bajnokságban először részt vevő Citroën, mely a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeböt ültette át. Igaz, a pilótának olyan csapattársa van, mint a műfaj királya és négyszeres világbajnoka, Yvan Muller, így az öreg „rókával” korántsem az esélytelenek nyugalmával rajtolhat.

Izgulnia a harmadik Citroënt hajtó José-Maria Lopeznek kellene, de nem teszi, mert a Pechitónak becézett huszonhét éves argentin élete első és eddig egyetlen túraautó-futamán alaposan elverte mezőnyt.

A Citroën céltudatos építkezését jelzi, hogy a tizenkét helyszínes világbajnokság utolsó öt versenyén bevet egy negyedik C-Elysée autót és egy újoncot is. A huszonhét éves kínai Ma Quing Hua más kategóriában szerzett már bajnoki címet, és ha az idén nem sikerül is a dobogóra állnia, a Citroën már akkor is nyer, hiszen a francia márka fontos piaca Kína, ahol évente százezernél több autót ad el. Így egyáltalán nem véletlen, hogy a Ma Quing Hua-szériába bekerült Sanghaj és Makaó.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.