Döntöttek a szurkolók: hagyományos stílusú mezben lép pályára a magyar válogatott a franciaországi labdarúgó-viadalon.
A miénknél szerencsésebb sorsú futballnemzeteknél általában kétévente ismétlődő aktus, hogy a válogatott csapat mezszállító cége nagy csinnadratta közepette bemutatja az együttes új szerelését, amelyet a soron következő világ- vagy Európa-bajnokságon viselnek a futballisták. Nálunk a szereléseket gyártó sportszermárka honi képviselőjének évtizedek óta nem volt ilyesmire „gondja”, hiszen 1986 óta nem fenyegetett a kijutás veszélye nagy tornára, harminc éve pedig a divat még közel sem játszott olyan szerepet a futballban, mint manapság. Hogy mást ne mondjunk: ma már a mez hátán található felirathoz a betűtípust kiválasztani is fontos üzleti döntés, akkoriban viszont a számon kívül semmi más nem szerepelt ott.
Nagy Ádám, Lovrencsics Gergő, Dzsudzsák Balázs, Gera Zoltán és Juhász Roland az új mezben Fotó: MLSZ |
Idén azonban mozgósítania kellett az alkotóenergiáit a Magyar Labdarúgó Szövetség hagyományos beszállítójának, az Adidasnak, hiszen a német Bernd Storck szövetségi kapitány vezette magyar válogatott a Norvégia elleni pótselejtezőn kiharcolta az Eb-kvalifikációt. Majdhogynem kapkodni kellett, mert mindez tavaly november közepén történt, amikor a papírforma szerint sikeres országokban rendre már be is mutatják az új kollekciót (nem utolsósorban azért olyankor, a karácsonyi ajándékkeresés okozta jól ismert fejfájást enyhítsék sokaknak). Nálunk május 19-én, az utolsó hazai felkészülési mérkőzés, az Elefántcsontpart elleni találkozó előtt mutatták be és hozták forgalomba hivatalosan az új szerelést.