Az Ausztrál Nagydíjjal e hét végén rajtol az autós széria 65. évada.
Ami biztos: a hét végén Melbourneben az Ausztrál Nagydíjjal megkezdődik a hatvanötödik Forma–1-es szezon. Minden más: talány. Az ilyenkor szokásosnál is több kérdésről, nagyobb bizonytalanságról sokat elárul az, hogy Charlie Whiting versenyigazgató csütörtökön jelezte, elnézők lesznek a „107 százalékos szabály” alkalmazása során. Azaz várhatóan az is rajthoz állhat majd a vasárnapi futamon, aki a szombati kvalifikáción nem futja meg a limitidőt. Mindez a gyakorlatban annyit tesz, hogy még a sokat látott szakember sem tartja kizártnak: ha szigorúan tartanák magukat az előírásokhoz, akkor a mezőny jó része már szombaton csomagolhatna...
Az aggodalom korántsem indokolatlan. A szezont megelőző téli teszteken ugyanis világossá vált, hogy a csapatok zömét maga alá gyűrte a szabálymódosítás-rengeteg. Kevesen tudtak megbirkózni azzal a feladattal, hogy néhány hónap alatt lényegében alapjaiban új kocsikat tervezzenek és gyártsanak. (Csak hogy a legfontosabb változtatásokat említsük: a motorokat le kellett cserélniük turbós erőforrásokra; teljesen új vezetőszárnyra, karosszériára volt szükség; be kellett vetni a korábbinál jóval bonyolultabb, sokkal nagyobb teljesítménylöketet adó úgynevezett ERS-rendszert.)
Mindezek miatt a spanyolországi és a bahreini próbákon egészen komikus jelenetek alakultak ki: nemcsak a kis költségvetésű istállók szenvedtek, hanem még a „nagyok” is, a címvédő, négyszeres világbajnok Sebastian Vettel autóját például sokáig beindítani sem tudták.