„A kínai pálya más, mint a többi, itt extrém gumikopással kell számolni. Ez pedig már az időmérő edzés felvezető körén is feladat elé állíthat bennünket. Mivel vigyázni kell az abroncsokra, ilyenkor úgy megyek, mintha a nagyanyám vezetne” – nagyjából így foglalta össze Daniel Ricciardo, a Red Bull pilótája, hogy mi is az e hét végi Forma–1-es nagydíjnak otthont adó sanghaji pálya legnagyobb talánya.
Az ausztrál klasszis nem magára, hanem az újra az élet napos oldalán sütkérező Ferrarikra irányította a figyelmet. Sebastian Vettel ugyanis – nagyszerű produkcióján túl – éppen annak köszönhette a győzelmet Malajziában, hogy nagyon finoman bánt a gumikkal, s egy kerékcserével kevesebbre volt szüksége, mint a Mercedeseknek.
Arról azonban sokan elfeledkeznek, hogy a két héttel ezelőtti diadalhoz minden öszszejött, vagyis akkor és abban az ütemben hibázott a legnagyobb ellenfél, hogy azt egy szuperszámítógép sem számolhatta volna ki pontosabban a Ferrari számára.
James Allison, a maranellói istálló technikai igazgatója igyekezett is visszafogni a szurkolók lelkesedését. Többször hangoztatta: Malájziában gyorsak voltak ugyan, de a fejlemények is a kezükre játszottak, ráadásul Kínában nem lesz olyan meleg, így megint a Mercedes kerülhet előnybe.