A YouTube jövője tehát bizonyos mértékig a tévézés jövője is, és ez a perspektíva most egy olyan világot mutat, ahol a néző nemcsak közönség, hanem tartalomgyártó és finanszírozó is.
|
A néző újabban már nemcsak közönség, hanem tartalomgyártó és finanszírozó is. |
Az egyik újdonság a közösségi finanszírozási modellt egyesíti a tartalommegosztással: a YouTube-on ma is bárki (magánszemély, vállalat, zenekar, filmkészítő stb.) létrehozhat saját csatornát, amelyet ezután támogatni is lehet, mikroadományokkal vagy nagyobb összegekkel is.
Nemcsak egy jó filmötletre lehet ilyenformán összeszedni a pénzt, hanem a „YouTube-művészek” nehezebben besorolható videoprojektjeire is.
Lesz majd egy YouTube Creator Studio nevű alkalmazás is – először Androidra, de a közeljövőben iOS-re is –, amely abban segít, hogy a csatorna tulajdonosa mindig tudja, mi történik az „adóján”: folyamatosan kapja az értesítéseket, a naprakész statisztikát, és komment menedzselő rendszert üzemeltethet.
Ha figyelembe vesszük, hogy vannak százmilliós felhasználói tábort mozgató tartalomgenerálók, rögtön átérezzük ennek a súlyát.
Szervezetten lehet a jövőben mások alkotásait feliratozni – ennek a lehetőségnek az ad értelmet, hogy az idegen nyelvű, önkéntesek által feliratozott alkotások szövegei is versenyre kelnek egymással, és ha egy ismert filmhez egy adott felhasználó jobb szöveget ír mindenki másnál, akkor ez a tartalom utána már neki (is) hozza a kattintásokat és a reklámbevételt (amelyen osztoznia kell a jogtulajdonossal).
GYORSUL A VIDEÓ
A legvitatottabb újdonságnak a nagy sebességű (24 helyett másodpercenként 48 vagy 60 képkockás) videotartalom ígérkezik. Ennek egy hagyományos lm esetében kicsi a jelentősége, de a YouTube egyik legnépszerűbb tartalomkategóriáját a pro számítógépes játékosok által közvetített játékmenetek jelentik, és ott bizony számít a sebesség. Ugyanakkor ez egy meglehetősen hardver- és hálózatikapacitás-igényes műfaj, és a többi felhasználó nem feltétlenül örül majd neki, ha a játéknézésfüggők ilyesmivel dugítják el a kábelt vagy a vezeték nélküli kapcsolatot. Igény viszont van rá, így a YouTube részéről a lépés mindenképpen logikus.