A Cessnával a HungaroControl légiforgalmi szolgálat körülbelül 600 méter magasságon veszítette el a kapcsolatot, ezért értesítették a légi kutató-mentő szolgálatot. A Honvédelmi Minisztérium közleménye szerint a katasztrófavédelem ügyelete 9 óra 28 perckor értesítette a Magyar Honvédség Légi Vezetési Központját egy eltűnt kisrepülő miatt. Később, az egész balesetet végignéző szemtanúk elmondásából derült ki, hogy két gép ütközött össze a levegőben, így a keresést kiterjesztették a Piperre is.
Az első gépet a Gödöllői Arborétum fás, bokros területén találták meg, a másikat az arborétum területén kívül egy erdős részen fedezte fel egy honvédségi helikopter a légi felderítés során, de ott a terepviszonyok miatt nem lehetett leszállni. Az egyszem pilótával lezuhant Pipert a tűzoltók a sűrű növényzet miatt végül csak gyalogosan tudták megközelíteni.
Az RTL Klub híradója úgy tudja, a Cessnában egy család halt szörnyet, a kisfiú kilenc év körüli volt. A másik gép pilótájának a feleségéhez mentőt kellett hívni, miután a reptéren közölték vele, hogy mi történt.
Mivel a baleset vizsgálata folyamatban van, a felelősök megállapítása csak annak lezárulta után állapítható meg.
Pető György légi közlekedési szakértő az M1 műsorában azt mondta, egyértelműen emberi mulasztás történt. Mivel az ilyen gépekben nincs fekete doboz, a vizsgálat elhúzódhat. Az eset körülményeiről a szakértő azt mondta, hogy a baleset helyszínén ejtőernyős célba ugró bajnokságot tartanak, és ilyenkor van egy elkülönített légtér, amelyben csak az ejtőernyősök és az őket szállító gépek tartózkodhatnak.
A négy ejtőernyőst ledobó Piper 28 feltehetőleg jogszerűen repült a zárt légtérben. A pilótát tájékoztatta az irányítás arról, hogy van egy másik gép a közelében, erre azonban már nem válaszolt, vélhetőleg azért, mert ekkor történt a baleset.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztálya légi közlekedés veszélyeztetése miatt indított eljárás keretében szakértő bevonásával vizsgálja a baleset körülményeit.