Elég sokszor ettem reggel hétkor a gíroszosnál a New York Palota mellett ahhoz, hogy azt gondoljam: nehezen lehet zavarba hozni, ha Budapest éjszakai életéről van szó. Aztán eljött a nap, amikor reggel fél kilenckor támolyogtam haza az Operából. Miután felléptem.
Szombat este tizenegykor, a Lázár utcai díszletkapunál kellett volna gyanút fognom, ám mire harmadszor is elhangzott az „úristen, te vagy az újságíró, aki végigcsinálja?” kérdés, már javában robogtunk a jelmezraktár felé. Az Opera idén csatlakozott a European Opera Days rendezvénysorozathoz, igen erős premierrel: az intézmény kvízjátékkal súlyosbított éjjeli túlélőtúrát szervezett, amelyre mintegy negyven operarajongó nyert bebocsáttatást. Aczél András főrendező (vagy inkább főinkvizítor) nem ismert kegyelmet. A három csapat nevéhez illő jelmezt kapott, a túra állomásain próbatételek vártak mindannyiunkra.
A bennünk rejlő Oláh Gusztáv Nagy Attila / Magyar Állami Operaház |
A műhelyben díszletet festettünk, aztán Kertesi Ingrid és Rőser Orsolya énekesnő mesterkurzusa jött: némi skálázás után a Torreádordalt tanultuk meg zongorakísérettel. A következő állomáson a szervezők által kiutalt zajkeltő eszközökkel kellett háromperces zeneművet alkotnunk a Carmenből.