A kizárólag eredeti darabokból összeállított kollekcióban számos jól ismert alkotás szerepel, benne van például az úgyszólván üres unicumos palacknak is felettébb örvendező hajótörött (kikiáltási ára 3 millió 200 ezer forint.), Tóth József (Füles) szintén felejthetetlen, tehéntúrót népszerűsítő, kifliszarvú, zöldpaprika fülű szarvasmarhafeje, valamint a félmeztelen Mikulás és a Brázay-sósborszesz meghitt találkozása, továbbá nem kevés alkotás, amelyekért a grafikusművészet legnagyobbjainak – mások mellett Vértes Marcellnek, Faragó Gézának, Macskássy Gyulának, Lakner Lászlónak, Reich Károlynak, Berény Róbertnek, Kassák Lajosnak – lehetünk holtig hálásak. A szerintünk legviccesebb ábrázolatokból csemegéztünk.
Itt van mindjárt az a mű, amely szerint a fiatal párok 1958 táján annyira szerették a Danuvia motorkerékpárt, hogy nem egymás nevét, hanem az egy nyomon haladó járműét vésték a fakéregbe meghitt erdei kirándulásuk csúcspontján, a Nemo kapitány című film plakátja, amelyen a főhőst mindjárt megeszi egy megkapóan nyílt tekintetű, az adott perspektívából nézve éppen pulykaméretű polip. Ezt a mezőnyt erősíti a pécsi Pannonia sörgyár hirdetése (1941), amelyen egy majdnem olyan életkorú fiúgyermek speditálja a korsó söröket szenvtelenül, amilyen egy másik, még híresebb plakáton a Szent István malátakávét issza, erőt, egészséget remélve, meztelenül.
Megejtő az az 1909–1911 között készült munka is, amelyen az unicumos hajótörött szántói ásványvizet iszik. Áruló. Semmiképp sem hagynánk ki sajátos kínálatunkból a Berva moped reklámját sem (1960), amelyen a másfél lóerős, 45 km/órás végsebességű kétkerekű legfontosabb erénye az, hogy gyors, de azt a vöröskeresztes, társadalmi célú hirdetést sem, amelyen egy menyecske a meszelőjével éppen megpróbálja eltüntetni a háza oldaláról az irdatlan feliratot, miszerint „Mindenki vegyen részt a tisztasági mozgalomban”.
A jókedvű kompozíciót egy kéményre szállott gólya koronázza meg, amely viszont minden perspektívából akkora, mint egy sárkányrepülő. Kellemes az atmoszférája a Mezőker című népi demokratikus alakulat gyümölcsszállítási szerződések kötésére sarkalló plakátjának is (1960-as évek), amelyen annyira és olyan jókedvűen dolgoznak a föld népének viseletes reprezentánsai, hogy a grafikus egy pillanatra sem merte megzavarni őket, a kép közepén látható termelést szóból az „ést” például jó pár centivel lekanyarította, nehogy beleakadjon az iszonyúan vidáman permetező szövetkezeti tag csizmasarkába.
Remek a „Tiszta gazdaság, jobb egészség” mottó jegyében született vizuális elrettentés, amelyen egy retkes, szeméttel körített figura alussza az igazak álmát ruhában, svájcisapkában egy munkás-, avagy brigádszálláson, ahol egyébként mindenkinek rendet és tisztaságot kellene tartania, és az az 1965-ös Biopon-plakát („eltünteti a foltokat”), is, amelyen a tigrisfej a Biopon felirat felett még csíkos, alatta viszont már csak simán sárga: mindent tudó háztartás. Úgyszintén pompás az a gyümölcsléhirdetés, amelyen a mester egyszerre négy palack gyümölcslét csatlakoztatott vékony pálcikák segítségével egy áll alatt leválasztott gyerekfej mosolygó szájába.