„1. variáció: Fekete blank... Jön a sárkány... sikítás... és rabolva távoz. A kép kivilágosodik. Kifut a lovag. 2. variáció: Fekete blank... Jön a sárkány... sikítás... és rabolva távoz. A kép kivilágosodik. A lovag elindul. Verekedés, csatazaj...” E két kis részlet a Variációk egy sárkányra című rajzfilmsorozat terveiből való: íme, az 1960-as években képernyőre került mese mögött így festett a „rideg valóság”, a legendás sorozat ilyen, s ehhez hasonló, egyszerű útmutatás alapján készült.
Az idézett lapokat a 2009-ben elhunyt Dargay Attila filmrendező, figuratervező, grafikusművész tárlatán állították ki a debreceni Kölcsey Központban. A Hipp-hopp, jön Vuk! című, a gyermeknapra időzített kiállítás éppen úgy szól a kicsikhez, mint a nagyokhoz, elvégre azok a mai nagyok, akik erre a tárlatra elviszik a mai kicsiket, a mester rajzai láttán ismét visszaváltozhatnak az egykori gyermekké, akit a mester varázslatos alkotásai odaszögeztek a televízió elé.
A tárlaton bemutatott eredeti rajzok, figuratervek, mozgástanulmányok révén a mai harmincas, negyvenes generáció tagjai a „valóságban” találkozhatnak a hetvenes–nyolcvanas évek hőseivel, Vukkal, Szaffival, Pázmán lovaggal, Gusztávval és megannyi más, jellegzetesen „dargays” mesefigurával. De milyen is a dargays figura? Erről Tóth András kulturális menedzser, a kiállítás szervezője azt mondja: igyekezett úgy rendezni az alkotásokat, hogy az időrend révén világos legyen Dargay rajzstílusának változása, mert az életkorával együtt változott a technikája is.