Multiinstrumentalista, dalszerző, film- és komolyzenei komponista, aki számítógépes programozásban is profi, és vegetáriánus létére tyúkokat tart. Jonny Greenwooddal, a Radiohead emblematikus alakjával hangszerekről, virágokról és a szúfizmusról is beszélgettünk.
„Olyan furcsa ez a terem” – mondja Jonny Greenwood, miközben helyet foglal. – Szerintem a szőnyeg teszi – felelem, s mi tagadás, a mintázat valóban különös. Aztán leesik a tantusz, és egyszerre mondjuk ki: mint a Ragyogásban! Megnyugtatom, hogy reményeim szerint mindketten túléljük az interjút, de megjegyzi: örül, hogy jegyzetelek – így látja a kezemet.
Témánál vagyunk: Stanley Kubrick kulthorrorjában a lengyel Penderecki, Ligeti és Bartók művei is megszólalnak, úgyhogy hosszan értekezünk magyar zeneszerzőkről. A Jonny Greenwood személyét (és a Radioheadet) övező kultuszt remekül jelzi, hogy pár napja egy orosz rádióinterjú után két perc alatt terjedt el a neten: kész az együttes új albuma, hamarosan indul a turné. Mire Greenwood Budapestre ért, állt a bál: a sajtó lerohanta az együttest, Thom Yorke énekes nyilvánosan korholta őt a Twitteren.
„Pedig csak félrefordították, amit mondtam. Valószínűleg túl hosszú és bonyolult mondatokat használtam. Esetleg unatkozott a tolmács” – mosolyog a halk szavú sztár, aki azóta tisztázta a helyzetet: az album készül, turné később. Ha néha kellemetlen is a hisztéria, ő megérti a rajongás természetét. Csak az ő hőseit a hangversenytermekben kell keresnünk. „Amikor egy koncertje után kezet foghattam Pendereckivel, olyan voltam, mint valami holdkóros rajongó fiú.”