A galaxis őrzőihez hasonló sci-finek mindig is az lesz a tétje, hogy mennyire képes előcsalogatni nézőiből a gyermeket. Azt, aki elhiszi az alternatív világokat, sosem létezett lényeket, űrhajók cikázását, és aki mindezek között csalhatatlanul ráismer a Jóra és Rosszra, és bármikor megmentené a galaxist. Ez volt a titka a Csillagok háborújának is, amely filmként nem volt kiugró, mégis nemzedékek számára ez lett az igazi science-fiction, melynek kapcsán órákig lehetett vitatkozni, hogy milyen lehetne a női Csubakka.
James Gunn rendező filmje tényleg az lett, aminek szánták: az új generáció Csillagok háborúja. Ugyanis megvan benne az a frissesség és pimaszság, ami George Lucas második trilógiájában már nem volt meg. Az erő akkor elhagyta a galaxist, most pedig visszatért egy maroknyi lúzer képében. Ráadásul a falény, az egymondatos szókinccsel rendelkező Groot van olyan jó, mint a szőrös vuki volt egykoron, és Peter Quill, alias Űrlord is van annyira zakkant, hogy megközelítse a StarWars nagyágyúját, Han Solót. Felülmúlni persze nem tudja, de ez egyáltalán nem fájó pont, hiszen a walkmanjéhez és a hetvenes-nyolcvanas évek zenéjéhez ragaszkodó űrcsavargó figurája pont annyira helyén van itt, mint Solo volt amott.
Sok mindent dicsérhetünk A galaxis őrzőiben: a látványvilágot, amelyet nem erőltetnek agyon, nem pörgetnek túl, így minden kocka hihető és káprázatos marad, főként az űrcsaták jelenetei, miközben megőrzi a varázslat lényegét. Azt, hogy könnyű kézzel zongoráznak végig az alapérzéseken, a meghatódottságtól a szerelmi szálig, a bajtársiasságtól a hősiességig, és ez akkor is rendben van, ha néhány fordulat jó előre kiszagolható. Ráadásul giccs is épp ott van, ahol lennie kell, és épp annyi van belőle, hogy ne váljon bosszantóvá. S közben nem feledkeznek meg arról, amit a mostani blockbusterek nagyon elfelejtettek az izzadt erőlködés közben: a humorról.