Van egy tibeti szerzetes Paolo Sorrentino új filmjében, az Ifjúságban. Évek óta egy svájci gyógyhotelben meditál, és állítólag levitál is, amit persze egyikünk sem hisz el neki, nemcsak mi, nézők, de a főszereplő, a visszavonult karmester sem. Egyszer be is szól a szerzetesnek, tudja, hogy szélhámosság ez a saját erőből röpülés. Ez van a film elején, a nézőnek tökéletes kapaszkodó. Ha a film vége felé ez a szerzetes repülni fog, akkor a mozi menthetetlen giccs, mű-művészet, fölöslegesség. Mondanom sem kell…
Kritikusunk szerint annyi jó dolog van az Ifjúságban, hogy nehéz egy csomagban sarokba dobni az egészet |
Ennyire nem egyszerű a helyzet, Van színészet, nagy színészet, amit Jane Fonda bedob, az csoda öt percben, a hangja, a pulykanyaka, kiszáradt dekoltázsa, és az abban domboruló valószínűtlen kebel, úgy hajítja ez a csodálatos színésznő egész valóját a mozi szolgálatába, hogy szaladnék elébe. De közben mégis: olyan filmet nézek, amelyben folyton be tudom fejezni a párbeszédeket.