A programigazgató ellenzi, hogy egy film alkotói azt kérjék egy kereskedelmi televíziótól, hogy reklám nélkül vetítsenek le egy filmet, mert ez ellentmond a kereskedelmi televíziózás működésének. Ám a Saul fia olyan alkotás, amelyet nemcsak témája, de a feldolgozás módja miatt is lehetetlen hirdetésekkel megszakítani. A film előtt és után megjelenő reklámokra azonban nem fordítanak külön figyelmet, elvégre azok már nem részei a produkciónak. Nem gondolkodott rajta, de Kolosi Péter nem tartja valószínűnek, hogy a filmeknél megszokott 3-4 perces teljes stáblista végigmegy, ez túl hosszú lenne egy kereskedelmi televízióban, ezért a megszokott módon a legfontosabb alkotók nevét mutatják majd egy táblán.
A sugárzás időpontjának eldöntésekor nem az őszi zsidó ünnepkör játszott szerepet, hanem az, hogy a televíziós vetítés jogának megnyílását követően minél gyorsabban vetítsék le a filmet. Sok százezres nézettséget várnak, ezért is választották azt a szombat estét, amikor elkezdődik az X-Faktor idei szezonja, és azt remélik, hogy a tehetségkutató után nagyon sok néző marad a csatornánál. Műsoraikban láthatók a Saul fia spotjai, az alkotók több műsorban is szerepeltek már az elmúlt hónapokban, így a nézők tudhatják, mivel találkozhatnak majd.
A jogdíj összegét nem árulhatja el Kolosi Péter, de annyit elmondott a Népszabadság számokat firtató kérdésére, hogy a Saul fia ára nagyságrendileg nem különbözik más, főműsoridőben sugárzott filmekétől. Sőt, mivel az Oscar-díj kiosztása előtt állapodtak meg, a csatorna prémiumot is ajánlott arra az esetre, ha a film elnyeri a legjobb külföldi filmnek járó Oscar-díjat. Ami február 29-én meg is történt. A várható szélsőséges reakciókkal kapcsolatban a programigazgató azt közölte, hogy a Saul fia ugyan kiváltott radikális véleményeket, de az RTL Klub vezetőségének nem dolga és nem is szándéka a kommentekkel foglalkozni.
Már volt rá példa
A kilencvenes évek végén nagy figyelmet kapott az RTL Klub vezetőségének döntése, miszerint Steven Spielberg 1993-as, hét Oscar-díjjal kitüntetett Schindler listája című filmjét reklám nélkül vetíti a csatorna. Kolosi Péter nem tud több ilyen esetről, és a véletlennek tulajdonítja, hogy mindkét film témája a holokauszt.