Ráadásul a versenyszerepet éneklő Romain Bocklair a koránál is fiatalabbnak néz ki. Nem működött volna bel cantósan, s amikor Péter megnézte az összpróbát, ő is egyetértett." Eötvös bólogat: „A darab szerint a hölgy 63, a férfi korombeli, 72 éves. Miután itt az énekeseket a versenyre válogattuk, egy teljesen más generáció jött. Nem volt arra szükség, hogy Robi sokáig győzködjön, magam is átláttam: annyira erős a két énekesünk jelenléte, hogy az égvilágon semmi fennakadást nem okoz a koruk."
|
Eötvös Péter zeneszerzőt meglepte Alföldi Róbert rendező Teknős Miklós / Népszabadság |
A fesztiválon a komponista vezényli a darabot, s ő maga tanítja be azt a Pannon Filharmonikusoknak. Az együttes igazgatója, Horváth Zsolt jutalomjátéknak nevezte, hogy a világhírű mesterrel dolgozhatnak. „Próbáljuk ugyanazt összeállítani, mint Avignonban, de a zenekar elrendezését némileg adaptálni kell a Nemzeti Színház viszonyaihoz – magyarázza kérdésünkre Eötvös. – Bár eredetileg máshogy terveztük, elöl lesz a zenekar, az ütősök pedig a páholyban foglalnak helyet."
|
Eötvös Péter operája, a Senza Sangue az Armel Operafesztivál fő attrakciójának számít Teknős Miklós |
Az operaverseny másik érdekessége a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem végzőseinek vizsgaelőadása, Hans Werner Henze német zeneszerző Elégia ifjú szerelmesekért című műve. „Ez egy soha vissza nem térő alkalom – mondja némi humorral a rendező, Almási-Tóth András. – A többi versenyző színházzal ellentétben ugyanis nekünk nincs lehetőségünk négyszer-ötször előadni a darabot a fesztivál előtt: a szereplésünk az első jelmezes próba, főpróba, a versenyprodukció és vizsgaelőadás lesz egyben. Aki nem jön el, lemarad."
Meláth Andrea, a Zeneakadémia ének tanszékének vezetője szerint azért is fontosak a kortárs darabok, mert azokban a nagy klasszikusokra még nem érett énekesek is edződhetnek. A különlegességek ráadásul nagy lehetőséget is rejthetnek magukban: „Amikor másfél éve Eötvös Péter Lady Sarashináját adtuk elő, az én japán növendékem két hét múlva Portugáliában énekelte a címszerepet, mert beteg lett az ottani énekesnő, és egy ilyen szerepre nem könnyű beugrót találni. Az előadásunk az Arte online felületén egy hónapig visszanézhető, és sosem lehet tudni, ki kelti fel egy ügynökség figyelmét."
Armel operaFesztivál. Budapest június 27.–július 2.