Az egyre inkább felforrósodó kampányban az elektronikus média legbefolyásosabb személyiségei és a gondosan összeválogatott közönség – benne egyenlő arányban a Brexit ellenzői és hívei, valamint a még bizonytalanok – faggatják a két csoport élharcosait. David Cameron kormányfő makacsul nem hajlandó konzervatív kollégáival a nyilvánosság előtt vitatkozni, ám bátran állta a sarat a Sky News politikai főszerkesztője, Faisal Islam arrogáns kérdéseivel, majd a hallgatóság ellenséges felvetéseivel szemben.
A kormányfőt elsősorban a bevándorlással kapcsolatos problémákkal szembesítették, és el kellett ismernie, hogy fogalma nincs, mikor tudja teljesíteni korábbi választási ígéretét, amely szerint öt számjegyűre csökkentik a nettó migrációt (vagyis százezernél kisebb lesz a szigetországba érkező és az onnan távozó bevándorlók létszáma közötti különbség).
Persze ugyanígy nem tudta garantálni Michael Gove sem, hogy a kilépés esetén megőrzik a munkahelyeket, noha európai dolgozók nyilván kisebb nyomást gyakorolnának az álláspiacra.
Ahogy a tavalyi sikeres parlamenti választás előtt a Konzervatív Párt, úgy most a „maradók” is célzott „mikroüzenetek” révén a Facebook szociális hálón elérhető, főleg fiatal választók meggyőzésére fordítják a rendelkezésre álló hétmillió fontos kampánypénz jelentős részét.
A Britain Stronger in Europe (Nagy-Britannia erősebb Európában) kampánycsoport szakértői külön fordulnak például a futballrajongókhoz, érzékeltetve, hogy Premier League-ben szereplő csapatuk hány játékosát nem lehetne szerződtetni, ha a Brexit valósággá válna. A The Times napilap tájékoztatása szerint 6,5 millió még bizonytalan szavazópolgárt ért el az a hirdetés, amelyben közgazdasági szaktekintélyek, köztük Mark Carney, a Bank of England elnöke hívja fel a figyelmet a kilépéssel járó kockázatokra.
Optimisták a bukmékerek
A fogadóirodák továbbra is a tagság folytatásának adnak nagyobb esélyt, annak ellenére, hogy az elmúlt napokban az ICM egyik közvélemény-kutatása a kilépéspártiak négypontos vezetését mutatta ki. A Citigroup által frissen megjelentett jelentés is a maradást valószínűsíti, és derűlátásra ad okot az Elections Etc közvélemény-kutató intézet tapasztalata is, amely szerint a felmérések a népszavazások előtti utolsó hetekben rendre túlértékelik a változás támogatottságát.