Az Apple minden eddigi rekordját felülmúlta a 2014-et záró negyedévben: az új iPhone 6-os okostelefon frenetikus világsikerének köszönhetően 18 milliárd dolláros nyereségre tett szert. A cég következő nagy dobását, az iWatch okosóra debütálását áprilisra ígérik.
Az amerikai technológiai óriás világszerte 74,5 millió iPhone-t adott el 2014 záró negyedévében, miközben forgalma 74,6 milliárd dollárra gyarapodott. Ebből 18 milliárd dollár volt a tiszta nyereség, 38 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi időszakban. Elemzők 67,7 milliárdos forgalmat és 15,3 milliárdos nyereséget vártak. Amerikai tőzsdecég ennyire eredményes negyedévet eddig még nem mondhatott magáénak. A mérleg még szebb is lehetett volna, ha a devizaárfolyamok is kedvezőbben alakulnak, ám a bivalyerős dollár, a rubelválság és a gyenge jen együttes hatása négy százalékkal apasztotta a bevételeket.
Kínai munkások szorgoskodnak a hangcsoui Apple Store építésén. A jelenleg meglévő, tizenöt szaküzletből álló hálózatukat az amerikaiak másfél éven belül negyven egységre fogják bővíteni egyik legfontosabb célpiacukon Chance Chan / Reuters |
Ilyen probléma a jüannal nem volt, sőt Kína ragyogóan teljesített az Apple szemszögéből: minden ötödik dollárt innen kasszírozták, a 16,1 milliárd dolláros eladások hetvenszázalékos előrelépést jelentenek az egy évvel korábbihoz képest. A nagy áttörést az hozta, hogy a világ legnagyobb mobilszolgáltatója, a China Telecom is felvette kínálati listájára az iPhone-okat. A közvetlen eladásokat segítő Apple szaküzletek számát a jelenlegi 15-ről másfél éven belül negyvenre növelik, ez is jelzi, mennyire fontos az amerikaiak számára a kínai terjeszkedés. Mindenesetre a Canalys piackutató adatai szerint az év végi hajrával az Apple a negyedikről feljött az első helyre a kínai okostelefon-eladási statisztikákban.